HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Gyors, fogyós, finom (főzelék?)

2010.06.19. 08:23 BeckZsu

Zöldséges, húsos étel bőven van már itt leírva, mégis elmesélem, hiszen a „kedves naplóm” megérdemli, hogy úgy és azt írjam le, ami volt. Különböző tévés főzőcskékben, ha gyorsan elkészülő ételt mutatnak be, az leggyakrabban valamilyen tésztaféle. Nincs is azzal semmi baj, olyasmit is szoktam csinálni én is – főleg, mióta megtudtam, hogy a tésztaféle nem is hizlal annyira. De még többször zöldségfélét, persze valami hússal, ami nem ritkán csirke, sőt, annak is a melle része, amit nagyon sokan nem is esznek meg, mert hogy száraz. Én nem tartom száraznak, ha megfelelően van elkészítve. (Van olyan mód, ahogyan elkerülhetetlenül száraz lesz, annak felhasználására más módot találok. Egy ilyen a több közül nemsokára következik.)

Egy fej hagymát felkockáztam, üvegesedésig kevergettem kevés olajon. Hozzátettem két gerezd aprított fokhagymát, aztán a húst, ami csirkemellek alsó része, közepe volt, nyolc nem túl nagy darab. Egyszer megfordítva, pár perc alatt puha lett, picit megpirult. Akkor kivettem a húst, félretettem. A lábosban maradt hagymára öntöttem a zöldséget. Ez még fagyasztott volt, a gyors főzéshez előtte gyors vásárlás is tartozott. Borsó, répa és elég kevés karfiol volt benne. Szokás szerint pároltam meg, tehát addig forgattam – ebben az esetben a hagymás – olajon, amíg sercegni, kissé sülni kezdett. Ezután apránként addig tettem hozzá vizet, majd elforraltam, közben megsózva, míg puha lett.

Ekkor belekevertem egy kis pohár 12%-os tejfölt, visszatettem a húst, összeforraltam. Közben megszórtam friss lestyánnal és tárkonnyal (csak kevéssel), petrezselyemmel.

Talán ez a finomfőzelék lisztmentes változata, mégis, a sima párolt zöldséghez képest akár főzeléknek is nevezhető. És mivel én húskedvelő vagyok, persze az is van benne, de ezzel együtt könnyű, kímélős, és nem utolsósorban jóízű étel.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség csirkemell kímélős

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr332093013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása