HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Gyors nyári 1. – gomba és karfiol

2008.06.26. 08:58 BeckZsu

Talán nem csak nekem vannak gondjaim a nyári melegben, hogy mit főzzek, illetve főzzek-e egyáltalán. Gondoltam, időnként megosztom, mire jutok. Ezt nem is igazán receptnek szánom, de hátha segít egy-egy ötlettel, ahogy nekem is, amit mások kitalálnak. Ilyenkor nem kívánunk nehéz ételeket, de sokáig álldogálni a tűzhely előtt sem.

A palacsintatésztába bundázott zöldségek mindig kellemesek, és nekem sokkal gyorsabb, és valahogy könnyebb (csinálni és enni is) is, mint az „igazi” panírozott.

Egy kisebb karfiolt szétszedtem, sós vízben, késhegynyi citromsavval (hogy szép fehér maradjon) félpuhára főztem még előző este. A hűtőben várta az idejét. Hat darab szép csiperkegombát alaposan megmostam, leitattam róla a vizet. (A gombalábakat felvágtam, kicsit átpároltam, eltettem a fagyasztóba.)

Két tojásból, pár kanál lisztből, mokkáskanál sütőporral, sóval, tejjel sűrű palacsintatésztát kevertem. Ebbe mártogatva bő olajban gyorsan megsütöttem a karfioldarabokat és a gombafejeket.

Három evőkanál majonézt összekevertem egy fél pohár joghurttal, egy evőkanál mustárral, tettem bele felvágott bazsalikomot, és belekevertem öt paradicsomot darabokra vágva.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr4539532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása