HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Meggyes-gombás csirkemell

2008.02.05. 19:09 BeckZsu

Ez az étel családunk egyik kedvence, az ötlet nem az enyém, Frank Júlia nyomán készül.

Legtöbbször csiperkegombát használok hozzá, hiszen az a leginkább elérhető számomra, picurka gombákat keresek, és egyben hagyom. Sajnos már pár éve annak, hogy szegfűgomba került bele, az volt a legjobb. Most kaptam egy 165 g szárazanyag-tartalmú rókagomba-konzervet, úgy gondoltam, kipróbálom azzal. Ezenkívül nyersen, saját levében eltett magozott meggy (de kimagozott befőtt is jó) és csirkemell az alapanyag.

A csirkemell-filét (½ kg 4 személynek) kisebb darabokra vágtam. Egy közepes fej hagymát kockára, három gerezd fokhagymát apróra.

A hagymát kevés olajon megdinszteltem, hozzátettem a fokhagymát, rá a csirkedarabokat. Megszórtam kis sóval, több reszelt gyömbérrel és fehér borssal. Néha megkeverve pirítottam, mikor már majdnem puha volt (ez csak pár perc), hozzátettem a gombát, elforraltam, míg sercegni kezdett. (Mivel a gomba konzerv, puhulnia már nem kell, csak kissé megpirulni – a levét félretettem, jó lesz majd egy leveshez.) Beletettem a meggyet, csak nagyjából leszűrve – mennyisége kb. a gombával azonos –, elforraltam a levét, ráöntöttem 2 dl tejszínt, megszórtam egy jó adag petrezselyemmel. Egyet még forr, kész.

Krumplikrokett lusta módra

Vagy hogy is nevezzem... Megfőztem sós vízben ½ kg kockára vágott krumplit, leszűrtem, még forrón összetörtem. Belekevertem 1 evőkanál vajat, 1 púpos evőkanál lisztet egy késhegynyi sütőporral, két egész tojást. Jól összekevertem. Elég forró olajban sütöttem úgy, hogy kanállal galuskaként beleszaggattam az olajba, miközben minden darabnál a kanalat olajba mártottam. Nem akartam túl nagyokat, ezért a méret egy gyerekkanál volt.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke gomba köret gyümölcsös csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr71326755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása