HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Rántott hús helyett

2007.12.07. 09:39 BeckZsu

Nem vagyok valami jó a névadásban, ennek a most először, kísérletképpen sütött csirkecombnak sem tudtam semmi értelmeset kitalálni. Talán csirkecomb omlettben? Mindegy, mi sikeresnek nyilvánítottuk a kísérletet.

Csirkecombot (csak felsőt) kicsontoztam, szeleteket formáltam belőle, kicsit megsóztam, aztán lisztbe forgattam. Felvert tojásba belekevertem annyi majonézt, hogy az egész egy kissé sűrű lett, kb. mint egy joghurt (egy tojáshoz kb. egy teáskanál majonéz). A liszt után ebbe mártottam a hússzeleteket, és egyenesen az olajjal kikent, felforrósított teflonserpenyőbe tettem, bőrös felével alul. Amikor összekapta, megfordítottam, csökkentettem a hőfokot és lefedtem, így sült tovább, még egyszer-kétszer átfordítottam, míg átsült a hús, megpirult a bundája.

Valahogy kompenzálni akartam a telet, a szürkeséget, ezért valami jó kis salátára gondoltam köretként, ami bennem egy kicsit a nyarat és a napfényt idézi. Ilyenkor általában mindenhol lehet jégsalátát venni, ez alól csak az volt kivétel, ahol én akartam volna, így maradt a fejes saláta, amivel csak az a bajom, hogy könnyen megfonnyad, különösen, ha só kerül a közelébe. Így kitaláltam, hogy két külön tálban készítem el.

Az egyikben volt hagyma, megsózva, ezenkívül uborka, egy szép nagy kaliforniai paprika, sárgarépa, minden gyufaszálra vágva, a végén egy pohár joghurttal leöntve. A másikban a fejes saláta felaprítva, megszórva citromfűvel, bazsalikommal, oreganóval és szintén joghurttal. Evésnél persze összekevertük, csak így szebben megmaradt másnapra is.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke saláta csirkecomb rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr88255314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása