HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Párolt cékla, csirkemell dióban

2007.11.13. 07:00 BeckZsu

Először sok évvel ezelőtt, Lengyelországban ettem párolt céklát. Azonnal megtetszett, később megpróbáltam reprodukálni, bár náluk kétféle cékla létezik, a neve is más, az aprókat nem céklának hívják. De hát abból gazdálkodunk, ami van, tehát egyszerűen csak kicsike céklát veszek a piacon, abból is lehetőleg a hosszúkás formájút, úgy tapasztaltam, hogy az kevésbé rostos, fás.

Meghámoztam 1 kg céklát, gyufaszálra gyalultam (régebben a nagylyukú reszelőn reszeltem, de nemrég kaptam egy „csodagyalut”, ezzel még szebb is lett). Olajon lábosban egy kevés sóval kezdtem párolni, fedő alatt, saját levében, amit a sótól kiengedett. Amikor elfogyott a leve, kevergetve kicsit sütöttem, majd – mivel még nem találtam elég puhának – kevés vízzel tovább pároltam, míg az is elfogyott. Ekkor belenyomtam 4 gerezd fokhagymát, és még sütöttem, kóstolás után még sóztam. Semmi leve ne maradjon, úgy jó, ha tényleg sül is egy ideig.

Ez a cékla bármilyen nem szaftos húshoz illik, és érdemes belőle nagyobb adagot is csinálni, jól elvan egy ideig a mélyhűtőben is, kipróbáltam már.

Csirkemell dióban

A csirkemellből hosszúkás, laposabb szeleteket vágtam. Mivel szerintem a céklához egyébként is illik a dió, akkor is, ha saláta készül belőle, úgy gondoltam, hogy rántott csirkemell lesz, de a morzsa helyett dióba forgattam, persze előzetes liszt és tojás után. Ennél csak arra kell vigyázni, hogy a dió sokkal könnyebben megég, mint a morzsás panír, de hát a csirkemell-szeletet nem is kell sokáig sütni, különben kiszárad.

2 komment

Címkék: csirke dió zöldség köret csirkemell cékla rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr74227028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flavo 2008.01.27. 15:08:35

Végre egy céklaköret recept! És nagyon jól is néz ki. Megyek is céklát hámozni :)

Sándor Zsóka Zb 2008.10.22. 22:38:27

Lengyelszármazású anyósomtól tanultam a cékla nyers elkészítését.Így a főzéssel nem lúgozódnak ki az értékes vitaminok,ásványok.Alapos mosás után kislyukú reszelőn lereszeltem a céklát.Nomármost,ha a szemünk bírja,tormát is reszelhetünk hozzá,akkor ecettel és cukorral kell utánaízesíteni.Én vettem egy üveg ecetes tormát,azt kevertem el benne,csak őrölt köményt szórtam bele.ííhátránya,hogy csak rövid ideig áll el,de cékla télen is van,így utána lehet még frissen készíteni.Hideg sülthöz,vajaskenyérkére nagyon finom.Ja,és akkor kell sózni,ha valaki igényli.
süti beállítások módosítása