HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csalamádé

2007.10.27. 11:47 BeckZsu

Már egészen biztos voltam abban, hogy erre az évre végeztem a befőzéssel, eltevéssel. De közbeszólt a sors, illetve a szomszédok. Kaptam egy szatyor – mint utóbb kiderült, több, mint 2 kiló – zöld paradicsomot. Persze megtehettem volna, hogy egyszerűen üvegbe pakolom, leöntöm ecetes-fűszeres lével, de bevallom, az a savanyúság nem tartozik a kedvenceim közé. Tehát úgy döntöttem, hogy csalamádéféleség lesz belőle.

Vettem még hozzá egy kis fej káposztát, hagymát és pár darab erős paprikát. Az összes zöldségfélét vékony csíkokra gyalultam, összekevertem. Lehet tenni bele uborkát, több paprikát és még mást is, de most nem akartam a mennyiséget tovább növelni, így 4 kg volt, amit bőven elégnek éreztem, főleg a rendelkezésemre álló helyhez képest.

Az ízesítést mindig „kottából” nézem, van egy bevált receptem: 6 kg alapanyaghoz 5 dl 10%-os ecet, 10 dkg só, 40 dkg cukor, 1 teáskanál tartósító (én nátrium-benzoátot használok), 1 teáskanál borkén.

Ezt mind összekeverem egy megfelelő nagy edényben, és időnként megkeverve egy napig állni hagyom, utána teszem üvegekbe, a végén ráöntve a saját levét. A fedő alá még két rétegben fóliát is teszek, mert az ecetes lé könnyen megeszi a tetőt.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta zöldség befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr14209650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása