HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Ekkora fügét ...

2009.07.20. 08:29 BeckZsu

... én még nem láttam! Ezen a fügefán tavaly csak néhány szem volt, abból is kevés érett meg, azok teljesen a számomra megszokott méretűek voltak. Most telis-tele van gyümölccsel, többnyire kicsik, még nem lehet tudni, mi lesz belőlük. De egyszer csak felfedeztem, hogy van már érett is rajta, nem akartam hinni a szememnek, amikor megláttam, mekkorák.

Biztosan nem adja vissza jól a kép, kb. akkorák, mint egy őszibarack. Lemértem, a legnagyobb éppen 10 dkg, a következő sem sokkal kevesebb.

Ennyit még meg tudunk enni „csak úgy”, de mi lesz, ha esetleg tömegesen elkezd érni? Nem tudom, mit kezdjek vele. Hallottam már fügeborról is, de közelről még nem láttam, hogy készül. A fügelekvár valahogy nem csábít, ahhoz már önmagában is túl édes.

Igaz, még nem is biztos, hogy lesz olyan sok, az időjárás még megtréfálhat, de ha mégis, köszönettel venném, ha kapnék ötleteket a hasznosítására.

2 komment

Címkék: személyes

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr841255923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bug 2009.07.21. 11:13:48

Ha nagyon sok lesz, akkor érdemes aszalni. Amikor minket elöntött a füge anno, akor nagymamám kemencéjében aszaltunk. Szerintem a sütőben is meg lehet oldani, alacsony hőfokon, vagy a napon, vagy aszalógépben. Karácsonykor isteni az aszalt füge. :)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.07.21. 17:40:56

@bug: Nagyon tetszik az ötlet, bár nem vagyok túl gyakorlott aszalásban, de ha tényleg olyan sok lesz, mint most látszik, megpróbálom. Szilvát mát aszaltam sütőben, talán ez is sikerül :)
süti beállítások módosítása