HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Fasírtrúd olajbogyóval, fetával

2009.06.05. 08:25 BeckZsu

Darált hússal nagyon sokféle ételt lehet készíteni. És hogy milyen hús, az is nagyon változatos lehet. Ezért azt hiszem, nincs olyan háziasszony vagy háziember (!), aki ne használná szívesen. És a fasírt, aminek ugye a szép neve, hogy vagdalt – bár manapság már kevés olyan van, aki valóban vagdalná azt a húst –, tudtommal sokaknál elég gyakran kerül az asztalra. De annak sem kell mindig pontosan egyformának lennie, sokféle adalékkal lehet változatossá tenni. Én magam is már több variációt kipróbáltam. Most ismét egy másfélét kevertem, hiszen szeretem a töltött fasírtot.

Az alapja teljesen a szokásos, 70 dkg darált pulykacombból készült két zsemlével (ezek olyan felfújt zsemlék, ha tömörebb, szerintem egy is elég), két tojással, sóval, borssal, pirospaprikával, majoránnával. Ebbe a masszába gyúrtam bele egy jó maréknyi karikára vágott magozott olajbogyót. Ezután a tepsi hosszában két rudat formáltam belőle (nem könnyen, a pulykahús miatt elég lágy). A közepébe végig mélyedést nyomtam, amibe kb. 1,5 centis hasábra vágott fetasajt-csíkot fektettem, azután rásimítottam a húst. A tetejére vékony szalonnaszeleteket fektettem. Sütőben szép pirosra sütöttem.

És ha már – mondjuk – délies a fasírt ízesítése, akkor a köretet is hasonlóra próbáltam. Három nagyobb, de gyenge, puha héjú cukkinit felkockáztam (padlizsánt terveztem, de ott és akkor a cukkini kevesebb, mint a felébe került, tehát azt választottam). Adagonként kevés olajon serpenyőben gyorsan elősütöttem, áttettem egy tepsibe. Amikor az összes kész lett, megszórtam sóval, oregánóval, kakukkfűvel, bazsalikommal. (Mivel friss rozmaring nem volt, csak szárított, azt kihagytam, féltem, hogy a rövid sütési idő miatt nem lenne ideje kellően megpuhulni, hogy illeszkedjen a többihez.)

A tepsi közepére tettem az előzőleg megpárolt újkrumplit is. Sütőben erős fokozaton megpirítottam.

Hárman ettünk belőle, de azért a fasírtból jócskán maradt, ahogy azt gondoltam is, jól jön az még akár hidegen, akár melegen, másik ebédnek.

2 komment

Címkék: krumpli köret olajbogyó cukkini darálthús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr661164873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemuccaszoc 2009.06.05. 09:44:47

Vá, de éhes lettem :)

sedith 2009.06.05. 13:57:47

Nagyon jól néz ki!!!
Nálunk bizony eléggé ritkán van fasírt az asztalon, pedig én nagyon szeretem, de a férjem kevésbbé. És azon gondolkodom most éppen, hoyg miért is nem csinálom gyakrabban ilyen rúd formában, mert így biztos nagyobb keletje lenne.
süti beállítások módosítása