HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Krumplis, gombás saláta

2009.05.30. 07:50 BeckZsu

Szerencsém, hogy Cukroskata a XXV. VKF. kiírásában úgy fogalmazott, hogy elég, ha az étel nyomokban krumplit tartalmaz. Így ez a saláta is megfelel a kritériumnak. Ráfoghatnám, hogy ez egy majonézes krumplisaláta felturbózva, de nem, inkább csak annak távoli rokona.

Az alapja a kb. 25 dkg konzerv marinírozott gomba (ami megmaradt a másik saláta után, és a marinádnak köszönhetően jól megvolt azóta a hűtőben), amit leöblítettem, eltávolítottam róla a kissé kocsonyás levét. (Más friss vagy konzev gomba is jó lehet hozzá.)
Három közepes méretű krumplit kis kockára vágva sós vízben megfőztem. Talán jobb lett volna héjában, de nem volt túl szép, csak arra kellett vigyázni, hogy nyers ne maradjon, de túl se főjön.
Egy sült csirkemellet felaprítottam – előzőleg sütőzacskóban sült csirke volt, amiből ezt a részt megspóroltuk.
Három darab vizes uborkát hosszában négybe, aztán keresztben kb. 5 mm-es darabokra vágtam.
Három szép szál újhagymát felvagdostam, amennyi zöldje szép volt, azzal együtt, megsóztam.

Ezt mind összekevertem, addig pihent, amíg az öntetet megcsináltam. Ahhoz egy nagy pohár kefirben elkevertem egy evőkanál mustárt, egy kiskanál szardellapasztát, három evőkanál majonézt, fehérborsot. Beleforgattam az összekevert mindenfélét, lefedve a hűtőbe tettem másnapig. Ez nálunk most ebédként szerepelt, éppen igen meleg idő volt, elég is volt.

2 komment

Címkék: krumpli gomba csirkemell büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr701151763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása