HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkehúsos, gombás majonézes saláta

2009.04.14. 19:02 BeckZsu

Egy majonézes salátát összerakni igazán nagyon egyszerű, mégis legtöbben megmaradnak a jól bevált majonézes krumplinál vagy franciasalátánál. Én sem csinálok nagyon gyakran, magam sem tudom, miért. Pedig ha elég érdekesek az alapanyagok, változatos lesz a saláta is. Engem gyakran az tart vissza, hogy valahogy megszoktam, hogy ehhez ünnepi alkalom és vendégek kellenek. Most úgy gondoltam, hogy az ünnepi alkalom megvan, miért ne legyen vendégek nélkül is, csak megpróbáltam fékezni magam a mennyiség tekintetében.

Jó ideje várt már a kamrában egy üveg marinírozott gomba, amit kaptam, de nem volt ötletem hozzá. Nem vagyok gombaszakértő, úgy tudom, tuskógomba a neve, nagyon aranyosak, aprók, sós, fokhagymás marinádban.

Kihalásztam a fele mennyiséget, lecsorgattam a levét. (A másik feléből mi lesz, még nem tudom.) Keményre főztem négy tojást, hármat kockára vágtam. Három darab vizes uborkát és 15 szem aszalt szilvát (ezeket előzőleg a piacon vettem) szintén felkockáztam – a szilva elég puha volt, így nem áztattam előre.

Négy szelet csirkemellet befűszereztem, minimális olajon gyorsan megsütöttem, azt is kockára vágtam.

Egy pohár tejfölt összekevertem fele mennyiségű (vagy több) majonézzel, mustárral, egy kanál uborkalével, beleforgattam az összes alapanyagot. Csak másnap ettük, addig a hűtőben pihent, ízesedett.

A tányéron metélőfokhagymával megszórtam, a megmaradt kemény tojással díszítettem.

Mivel nagyon tetszett ez az édes és savanyú és fűszeres ízkeverék, biztosan fogom még ismételni akkor is, ha éppen nem lesz ilyen gombám, biztosan jó lesz másféléből is.

2 komment

Címkék: saláta büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr501065097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszkimoo76 · http://eszkimoo.freeblog.hu/ 2009.04.18. 15:47:39

Ez nagyon finom lehet.
Ha sikerül beszerezni sárga rókagombát, abból is kitűnő lehet.

Amúgy szivesen kilinkelnélek a blogomba, hogy könnyen rád találjak még :)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.04.20. 16:48:42

@eszkimoo76: A rókagomba az egyik nagy kedvencem, csak sajnos ritkán jutok hozzá.
Hogy a blogodban belinkeltél, köszönöm, remélem, találsz még itt olyat, ami tetszik :)
süti beállítások módosítása