HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Citromos kínai kel

2009.03.10. 20:15 BeckZsu

Megláttam a boltban, megvettem a szép, hosszúkás csomagba rendezett kínai kelt. Mit is tudunk róla? A kínai kel háromszor annyi fehérjét tartalmaz, mint a fejes káposzta. Sok C-vitamint, ásványi só és karotin is van benne. Fehérjéje könnyen emészthető. Íze a fejes káposztáéra emlékeztet, de gyengébb, kevésbé karakteres. Felhasználhatjuk salátának, főzeléknek, de vastag húsos levélerezetét spárga módjára is elkészíthetjük.

Valamiért régóta nem vettem, főztem, most sem tudtam előre, hogy mi lesz belőle. Tartogattam is néhány napig a hűtő aljában, szerencsére ettől még nem károsodik. Végül kissé kínai jellegű étel készült, legalábbis amennyire én tudom.

Első menetben csak a felét használtam föl, mert igen szép nagy darab volt. Jól megmostam, amennyire tudtam, megszárítottam, majd darabokra fölvágtam.

Serpenyőben (vokban lehetne, de az nekem nincs) pici olajat melegítettem, beletettem egy kis darab gyömbért megreszelve, utána a káposztát. Kevergettem, amíg a káposzta majdnem sülni kezdett, akkor megsóztam és megszórtam egy csapott evőkanál cukorral. Ettől azonnal levet engedett, akkor egy szűrőkanállal kiszedtem. A serpenyőbe tettem kb. egy deci vizet, bele egy citrom lereszelt héját, felforraltam. Közben a citrom felének kinyomott levébe kevertem egy evőkanál keményítőt. Ezt a forrásban lévő vízbe tettem, még egy kicsit forraltam, aztán visszatettem bele a káposztát. Jól összekevertem, és kész is.

Csirkemellfilét kis csíkokra vágtam, szójaszósszal, pirospaprikával, fahéjjal, kevés olajjal összekevertem, másik edényben pár perc alatt erős lángon átpirítottam.

Akár igazi kínai, akár nem, jól illettek egymáshoz.

1 komment

Címkék: főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr14994196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.03.12. 00:11:19

Kedves Posztíró!

Ez biza ínycsiklandozó! Utoljára Bogyó néninél ettem ilyen finomat, meg is nyaltam utána mind a 10 digitusom!

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának IV. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon, osztatlan, kredites képzésben, nappali tagozaton
süti beállítások módosítása