HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Marharagu aszalt szilvával

2008.06.11. 07:30 BeckZsu

Elég ritkán főzök marhahúst, ennek több oka is van, az egyik, hogy félek, nem eléggé értek hozzá. Most is, amikor elterveztem ezt az ételt, nem tudtam előre kitalálni, hogy milyen marhaalkatrész is kellene, csak annyit, hogy valami olyasmi, mint a pörkölthöz. Aztán amikor a boltban nézegettem, úgy döntöttem, hogy a nyak szimpatikusan néz ki, átszőve némi zsírral, de nem túlzottan, így hát azt vettem. 70 dkg volt, ami vagy négyszemélyes, vagy nekünk legalább kétnapi adag.

A húst nagyobb kockára vágtam, kb. 3 cm-es darabokra. Három közepes fej hagymát és három gerezd fokhagymát felaprítottam, két sárgarépát durvára reszeltem.

A hagymát olajon a répával együtt megpároltam, rátettem a fokhagymát, majd a húst, egy kicsit pirítottam. Megsóztam, felöntöttem nem túl sok vízzel, és főztem, főztem, főztem. Sokáig. Természetesen időről időre pótoltam az elfőtt levet, de úgy, hogy közben többször hagytam elfogyni róla. Amikor a hús végre puhának mutatkozott (aki nem szereti a húst gyümölccsel, itt abbahagyhatja, akkor is finom), beletettem 15 dkg aszalt szilvát, amiket darabonként négybe vágtam. Rászórtam egy kis fehérborsot és egy teáskanál fahéjat. Még 15 percig lassan forraltam. Egyszerű párolt rizzsel tálaltam, hogy jól érvényesüljön a húsos ragu íze.

4 komment

Címkék: marhahús gyümölcsös

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr27513690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beatbull · http://kiserletikonyha.blogspot.com 2008.06.11. 09:44:45

Nálunk a 70dkg hús pörköltnél pl. kétszemélyes adag Ditémmel, pedig mindketten vékonyak vagyunk ;) Tetszik ez az aszalt szilvás változat!
A nyak is egész ok erre a célra, egyébként lábszárt és vagy fenék/derék környéki részt szokás pörkölthöz használni, mert az inaktól/erezetétől jó lesz a mártás sűrűsége (magyarul kifő a zselatin a kötőanyagokból, ami ugyebár kicsit megköti a levet). Mellesleg meg sokkal inkább használatba vannak véve ezek az izomcsoportok, s ezért jóval "keményebbek", mint pl. a bélszín, ami abszolút nem áll megeröltetés alatt, s ezért olyan puha. Ebből következik ugye az is, hogy a lábszárt pl. jóval tovább kell főzni, a bélszínből vagy hátszínből pedig jó kis steaket lehet hirtelen sütni. Persze még az is számít, hogy milyen hosszan érlelte a hentes a húst.

Fuszeres Eszter · http://www.fuszereslelek.hu/ 2008.06.11. 11:24:04

Zsuzsa, ez valami fantasztikus! Én imádom a marhát, szerintem a pörköltek, raguk elronthatalanok egy ilyen profinak mint amilyen te vagy! A steak-nél más a helyzet, de jó steak húst sajnos nem is lehet kapni itthon.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.06.11. 17:02:50

Eszter, Beatbull, köszönöm! A dicséretet és a jótanácsokat is :))
A nyak puha, omlós volt, csak lassan, pörköltfélét pedig elvből nem főzök kuktában! Én levesnek is a kicsit zsírosabbat, "cupákosabbat" szeretem.
Az, hogy ki mekkora adagokat eszik, teljesen egyéni. Ezért nem is írok szívesen pontos mennyiségeket, csak néha, tájékoztatásul, inkább a kezdők kedvéért.

Napraforgó 2008.06.11. 18:57:11

Nekem jó, ha írsz mennyiséget. :o) Én még kezdő vagyok. ;o)
süti beállítások módosítása