HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Fűszervajas hústekercs szalonnában

2008.03.06. 06:00 BeckZsu

Sokféle fűszeres vajat lehet csinálni, attól függően, hogy mihez használjuk, nem utolsósorban attól is, hogy ki mit szeret. Én most a csirkehúshoz fokhagymát és zöldfűszereket kevertem a vajba. 20 dkg vajhoz 3 gerezd összenyomott fokhagymát, kevés sót, elég sok snidlinget és petrezselymet, kevesebb bazsalikomot, még kevesebb rozmaringot és kakukkfüvet. Ez a mennyiség legalább duplája annak, amire szükségem volt, de a maradékot el lehet tenni a fagyasztóba, fóliában, henger alakúra formázva, vagy akár egy műanyag dobozban is, semmi baja nem lesz a következő felhasználásig.

Csirkemell-filét lapjában kettévágtam, tehát egy csirkemell négy szelet. Fólia alatt kiveregettem, éppen csak egy kicsit megsóztam, egyik oldalát bekentem a fűszeres vajjal, összetekertem, egy szelet baconba is belecsavartam, fogpiszkálóval mindkét végét megtűztem. Tepsibe fektettem a tekercseket, pár csepp vizet öntöttem alá, csak hogy ne ragadjon bele, fedő alatt 200 fokos sütőbe tettem. Kb. 10 perc múlva levettem a fedőt, megforgattam a húst, további 15-20 perc elég is. Persze a vaj nagyrészt kifolyik belőle, és a kiolvadt szalonnazsírral együtt ebben sül a hús, ami nagyon jó ízt ad neki. A végén én kivettem a húsokat, áttettem egy tűzálló edénybe, és még pár percig így pirítottam. (A megmaradt vegyes zsiradékot eltettem, jó lesz majd más ételhez.)

Serpenyőben pirított krumplit sütöttem mellé.

Két napra szántam a húst, úgy gondoltam, hogy ilyet nem érdemes kis adagban készíteni, de a következő ebédnél én már „csak” joghurtos salátát ettem hozzá. A hús a vaj és szalonna ellenére egyáltalán nem zsíros, hiszen a zsír kisül belőle, de nem száraz, kellemesen porhanyós.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke krumpli fűszer csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr86367319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása