HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkeleves – töltelékkel

2007.11.26. 09:00 BeckZsu

A múltkor két egész csirkét vettem, olyat, amihez állítólag belsőség is volt csomagolva (ez volt ráírva), az egyikben volt egy máj és egy zúza, a másikban ezeken kívül egy szív is. De mivel akkor csak a mellét és combját használtam föl, megmaradt a háta, szárnya is. Úgy döntöttem, hogy nem ragulevesnek, hanem húslevesszerűen főzöm meg.

Hideg vízben föltettem a máj kivételével a húsféléket főni, amikor felforrt, és a tetején összegyűlt a sok csúnya hab, leöntöttem, tiszta vízben újra kezdtem. Közben megtisztítottam a zöldségeket; 3-3 sárga- és fehérrépát, negyed karalábét és zellert, egy kis fej hagymát, két gerezd fokhagymát, megmostam 6 kis darab gombát. Ahogy felforrt a víz, ezeket beletettem, mikor újra felforrt, megsóztam, belereszeltem egy kis szerecsendiót és gyömbért, lassú tűzön hagytam főni. Mikor már minden puhulni kezdett, beletettem a két májból egy-egy szebb darabot és egy szelet kelkáposztát.

Töltelék mint levesbetét

Ezt a módszert néhány évvel ezelőtt Zemplénben, Regécen tanultam valakitől. Én a knédlire gondolva arra tippelek, hogy szlovák eredetű. Az nem lényeges, hogy ő pontosan hogyan csinálta a tölteléket, bármilyen lehet, amit pl. egy csirke megtöltéséhez alkalmaznánk.

Én először egy pici hagymát kevés olajon megpirítottam, hozzátettem felvagdalt gombát – ilyenkor nem sózom, hogy minél kevesebb levet engedjen –, azt is pirítottam, majd belekevertem a csirkemájból megmaradt részeket apróra vágva. Egy tejes vízbe beáztatott zsemlét ki- és összenyomogattam, beletettem a gombás-májas keveréket, megsóztam, kevés borsot, majoránnát, több petrezselymet és egy egész tojást gyúrtam bele.

Fóliát kiterítettem, ráhalmoztam a tölteléket, és vastagkolbász méretű gurigát csináltam belőle, a két végét jól összetekertem. Igazság szerint ezt a levesben kellene megfőzni, de nem akartam túlhígítani, ezért külön lábosban, leveskockával ízesített vízben főztem alacsony fokozaton, párszor megforgatva kb. 15 percig.

Tálalásnál legörgettem róla a fóliát, szeleteket vágtam belőle a tányérra.

Szólj hozzá!

Címkék: leves csirke töltött

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr45241995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása