HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Rakott sárgarépa

2011.08.11. 12:50 BeckZsu

Többször ajánlottam már a sárgarépát, hiszen sokféleképpen elkészíthető – ha talán nem is annyira, mint a káposzta – és olcsó, egészséges, jó. Mostanában olyanokat, akkorákat lehet venni a piacon, hogy egészen elképesztő.
(Tegnap vettem két csomag vegyes zöldséget, miután megtisztítottam, feldaraboltam a sárgarépát, lemértem, éppen egy kiló volt. A fehérrépa sem volt csúnya, csak kevés, vagyis egyáltalán nem arányosan volt összerakva a vegyes csomag.)

Azt is emlegettem már, hogy szeretek mindenféle rakott ételt, rakosgatok is, sokfélét, sokféleképpen. És azt is szeretem, ha van tartalék a fagyaszóban. Hát ez az ebéd eszerint állt össze. A mélyhűtőből elővettem egy dobozka (tehát nem valami nagy adag) pörköltnek elkészített, rizzsel összekevert darált húst. Bő fél kiló megtisztított sárgarépát kis hasábokra, julienne-re vágtam/gyalultam. Serpenyőben kevés olajon pirítottam, pároltam, több részletben, de egyszerre csak nagyon pici vizet adogatva hozzá, amíg megpuhult.

Aztán egy jénai tál aljára terítettem a fele répát, rá a rizses darált pörköltet, rá a többi répát. (Több réteg most nem telt ki belőle, kétszemélyes adag.) A tetejére tejfölt kentem, a sütőben átsütöttem. Nekünk nagyon ízlett. Talán másnak is megtetszik az ötlet.

Szólj hozzá!

Címkék: rakott darálthús kímélős

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr723145826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása