HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Aprósütemények – az én segítsütim

2010.09.17. 08:05 BeckZsu

Ha valaki még nem hallott volna a „Segítsüti” akcióról, vagy nem pontosan tudja, mi ez, mindent megtudhat róla a segitsuti.hu oldalon.

Most is 27 résztvevő ajánl fel egy-egy adag süteményt, amelyre a segítsüti.hu megfelelő oldalán lehet licitálni. Ez a harmadik ilyen alkalom, most engem is az a megtiszteltetés ért, hogy benne lehetek a csapatban.

Nem könnyen döntöttem el, hogy mit süssek. Végül olyanféléket választottam, amit mi is szeretünk: zabpelyhes almás kekszet, mákos tekercset és diós rudacskákat, linzerkoszorút.

Ezek sokáig eltarthatók a kekszes dobozban, és időnként bekapunk belőle egy-egy darabkát a teához (vagy kávéhoz vagy akármihez), csak figyelni kell, lehetőleg pótolni, mielőtt elfogy.

Hétfőn éjjel zárul a licit, utána a nyertesnek el kell juttatnom a kosárkát a tartalmával, összesen másfél kiló süteménnyel. Ezt Budapesten személyesen tudom megtenni, megbeszélünk egy találkozót, ez bárhol lehet a városban. Ha más helyről lenne szó, akkor postán tudom elküldeni, megbeszéljük.
 

 

Zabpelyhes almás keksz

Hozzávalók: 5 dkg mazsola, 2 közepes alma, 2 evőkanál rum, 2 teáskanál citromlé, 220 g liszt, 85 g zabpehely, 1 teáskanál sütőpor, 1 teáskanál fahéj, 250 g vaj, 150 g nádcukor, 1 db tojás, 1 csomag vaníliás cukor.

Az almát meghámozva apró kockákra vágtam. A mazsolát, almát a rummal és a citromlével meglocsolva állni hagytam. A lisztet, zabpelyhet, sütőport és a fahéjat elkevertem.
Külön tálban először a vajat a cukorral, majd a tojással és a vaníliás cukorral, kézi mixerrrel jól fölvertem. Hozzátettem először a fele lisztkeveréket, majd az almás-mazsolás-rumos keveréket, majd a lisztkeverék maradékát. Két teáskanál segítségével a tésztát egy sütőpapírral bélelt tepsire adagoltam. 160 °C-on, légkeveréssel kb. 35 perc alatt sült meg. (Két sütőtepsivel, közben cserélve a helyüket.)
Forrás: http://www.daskochrezept.de/
 

Mákos tekercs és diós rudacska egy tésztából

Hozzávalók a tésztához: 450 g liszt, 250 g kefir (joghurt), 250 g margarin, 0,5 csomag sütőpor, 70 g porcukor, 0,5 teáskanál só.

A margarint a sütőporos liszttel elmorzsoltam, hozzáadtam a joghurtot, cukrot, sót, összegyúrtam. Kettéosztottam, külön-külön kb. 0,5 cm-esre kinyújtottam.
 

Mákos tekercs

A tésztát megkentem 5 evőkanál olvasztott vajjal, rászórtam 70 g porcukorral elkevert 100 g mákot. Szorosan fölcsavartam, kb. 1,5–2 cm vastag szeleteket vágtam. Tepsire fektettem, tojás sárgájával megkentem. 200 fokos sütőben 25 percig, pirosodásig sütöttem.
 

Diós rudacskák

A töltelék 100 g darált dió 5-6 evőkanál házi szilvadzsemmel keverve. (A nagyobb szilvadarabokat felvagdostam.)

A kinyújtott tésztára a szélétől 1 cm-re egy csíkban rákentem a töltelék negyedét. Mögötte tojással megkentem, az első szélét ráhajtottam, a tésztát elvágtam. Ugyanígy további három rudat készítettem, majd 5-6 centis darabokra felvágtam. A tepsibe fektetve tojással kentem, 180 °C-on sütöttem. Még melegen porcukorral megszórtam.
Forrás: http://www.koolinar.ru
 

Linzerkoszorú

Hozzávalók:500 g liszt, 250 g vaj, 100 g porcukor, 2 egész tojás, 0,5 csomag sütőpor, 1 csomag vaníliás cukor, citromhéj, tejföl.

Összegyúrtam, kanalanként tettem hozzá tejfölt, amíg nem túl kemény, rugalmas tészta lett. Egy éjszakára a hűtőbe tettem.

Másnap kinyújtottam, kétféle formával – lyukas és teli - kiszaggattam. A lyukas darabokat tojásfehérjével megkentem, durvára vágott dió és kristálycukor keverékébe fordítottam, ezután tettem a tepsire. 180 °C-os sütőben sütöttem. Amikor kihűlt, házi baracklekvárral egy-egy teli és lyukas darabot összeragasztottam.
Forrás: édesanyám réges-régi receptfüzete.

(A fotózáshoz most segítséget is kaptam, aki segített: Nagy Balázs,  www.senses.hu)

5 komment

Címkék: személyes édes

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr112302384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cucka 2010.09.21. 10:27:27

szia! :)
szívesen lennék a vigaszágasod, ha gondolod! :)

és gratulálok a sütikhez! :)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.09.21. 13:47:54

@cucka: köszönöm, természetesen, ha a szabályok szerint a nyertes beleegyezik :)
Talán egy kis engedményt kérnék, ha majd írsz levelet, megbeszéljük ...

cucka 2010.09.21. 14:11:35

@BeckZsu: írtam, köszönöm! :)

havasi gyopár (törölt) 2010.09.29. 19:28:36

A zabpelyhes almás kekszet kipróbálom:))

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.09.30. 07:22:59

@havasi gyopár: Érdemes, mert egyszerű, finom, elállós :)
süti beállítások módosítása