HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Fűszeres túróval töltött csirkemell

2008.08.25. 08:54 BeckZsu

Ezt az ebédet kb. két hete főztem, de nem került sor arra, hogy le is írjam. Aztán eszembe jutott, hogy hiszen ez megfelel a 18. VKF-re is. (Ha még nem késő.) Talán különleges, talán nem, döntsék el mások.

A csirkemelleket szeletekre vágtam. A túrót villával összetörtem, belekevertem apróra vágott metélőhagymát, metélőfokhagymát és kakukkfüvet – nem keveset. Hozzá még egy teáskanál mustárt és kevés sót. Jól összekevertem. (Nekem most 6 szelet húshoz negyed kiló túró volt az adag.)

A túrót elosztottam a hússzeletekre, kettéhajtottam, fogpiszkálóval összetűztem.

Egy nagyobb fej hagymát felvágtam, olajon kicsit megpirítottam. Egyenként tettem bele a húscsomagokat, azokat is minden oldalukon pirítottam. Utána befedtem a lábost, kezdetnek pici vizet adva hozzá, aztán már a saját levében puhult. Amikor elfőtt a lé, óvatosan kihúzgáltam belőle a fogvájókat, mert addigra már összeállt úgy, hogy nem volt rá szükség. Mivel a csirkemell hamar elkészül, ekkor már puha is volt. Belekevertem egy pohár tejfölt, egy kevés petrezselymet, jól összeforraltam, éppen elég sűrű lett.

Ez a mennyiség kettőnknek két napi adag, igaz, a másodikra kicsit kevesebb, de azt szoktuk mondani, hogy hétköznap nem kell annyit enni. Első nap masnitésztát főztem hozzá.

Második alkalomra a változatosság kedvéért rizs volt mellé, és külön sütöttem hagymát – szálasra vágva –, amit a tetejére szórtam.

Ugye mennyire más a kép, ha a teraszon, napsütésben, levelek árnyékában készül, vagy ha a lakásban?

1 komment

Címkék: csirke túró csirkemell töltött

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr77631410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyria · http://tyria.freeblog.hu 2008.12.29. 15:59:17

Nagyon-nagyon finom! Holnap erről is írok!!
süti beállítások módosítása