HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Májpástétom sütőben

2008.04.30. 09:37 BeckZsu

Reggelire, vacsorára.

Csirkemájból hagymával egyszerű resztelt májat készítettem, a hagymát kockára vágtam, most libazsíron megpároltam, darált, sós paprikakrémet kevertem bele, hozzátettem a „zsinóroktól” megszabadított, többé-kevésbé csíkokra vágott csirkemájat, borsot, majoránnát.

Mivel a fél kilós csomag csirkemáj sok kettőnknek, így lett belőle kétféle étel. Kb. egyharmadát aprítógépben összetörtem (lehet húsdarálóval is), kivettem, majd összepépesítettem egy előzőleg beáztatott és kicsavart zsemlét is. A masszához kevertem még a máj felének megfelelő mennyiségű darált pulykamellet, két egész tojást, még egy kevés paprikakrémet (ezzel a sózás is elintézve), fokhagymaport, gyömbért jó alaposan összekevertem.

Van egy kisméretű, hosszúkás formám, azt szalonnaszeletekkel (bacon) kibéleltem úgy, hogy az oldalán kilógjon, beletöltöttem az eléggé lágy májas keveréket, ráhajtottam a szalonnákat, előmelegített, 170 fokos sütőben kb. 35 percig sütöttem, a vége felé már csak alsó lángon, hogy a tetején lévő szalonna ne süljön túl.

Amikor kissé meghűlt, tálra borítottam, hűtőbe tettem. Lehet szeletelni, de kenhető is.

Természetesen másfajta húsból és májból is el lehet készíteni, kinek-kinek ízlése szerint, a szalonnát is el lehet hagyni, akkor elég csak kikenni a sütőedényt.

2 komment

Címkék: csirkemáj hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr54448211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabojsza · http://www.gabojszakonyhaja.blogspot.com/ 2008.04.30. 10:36:42

Zsuzsa, ez nagyon jól néz ki! Nagyon szeretem az ilyen házi pástétomokat:-)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.04.30. 15:02:20

Jó is, szerintem is megéri megcsinálni.
süti beállítások módosítása