HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Mit főzök, amikor nem főzök?

2010.02.02. 18:52 BeckZsu

Velem bizony előfordul, hogy egyáltalán nincs kedvem főzni, és nincs semmi épkézláb ötletem sem. És hiába, hogy egyébként is a gyors és egyszerű főzés híve vagyok, ilyenkor még annyi sem telik tőlem. Nem tudom, másoknál ez hogy van, gondolom, sokaknál akadnak néha mélypontok. És akkor mi van? Ha kisgyerek van, nem kérdés, neki enni kell, méghozzá jót, egészségeset.

De hát a felnőttnek is kell valami, csak éppen nem vészes, ha egyszer-kétszer nem annyira ötletes, nem annyira érdekes, a lényeg, hogy még a szokásosnál is gyorsabban elkészüljön.

Vagy van a fagyasztóban készen valami, az a legjobb. De ha nincs, akkor pedig ilyesmi, igyekszem, hogy ez legyen: virsli, debreceni. Krumpli pedig mindig van itthon, ahogy hagyma, fokhagyma is. Ebből már össze lehet csapni valamit.

Nem akarom túlragozni, a debreceni sült egy picikét, a kiengedett zsírján, a serpenyő közepén pedig megsült a krumpli. A maradék salátával már kész is volt egy „rendes” ebéd.

Más hasonló kapkodós ebédek már voltak is, még lesznek is, de ha van valami más jó ötletetek ilyesmire, örülnék, ha megírnátok.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr321723420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nézz · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.02. 22:31:04

Még a végén bűnbe esek az este.

tzi 2010.02.02. 23:53:14

reszelt kaposzta, liszt, reszelt krumpli, hagyma (ha van, tojas, de anelkul is oke), ebbol amolyan kis fasirtokat gyurni, aztan be a forro olajba.
Iszonyat nehez kaja, es szerintem allati finom. Kaposzta sem kotelezo, meg lehet varialni a fuszerezessel, kinek mi. :)

Egyedul a sutesnel kell picit figyelni ra, mert ha tulsul, akkor olyan lesz mint egy darab beton.

Boocus 2010.02.02. 23:59:41

Éjszakás műszakban az álmosság ellen küzdve keresgéltem könnyű olvasnivaló után jutottam ide. Nagyon tetszenek a receptek, sok jó ötletet adott a blog, köszönet érte!
23éves diákmunkás önfenntartó egyetemistaként nagyon sok hasznosítatót olvastam!
Jó hogy fényképek is vannak, igazán megkívántam egy két fogást, szintén köszönet érte!
Csak így tovább, most már biztos, hogy hűséges olvasó leszek!

b0lha 2010.02.03. 05:28:35

bruhahaha, nemreg jutott eszembe a kovetkezo dolog, ha mar valahol szerepel az otlet skip this post.
szoval kb nalam is az a helyzet allt elo, h semmi kesz kaja nem volt otthon, de mindenkepp valami meleget szerettem volna enni, a melegszendvicstol epp herotom volt, raadasul en fozni sem tudok. a krumplival ellentetben nalam a tojas szamit default dolognak otthon, es epp virslim is volt, na meg 1 kis hagymam. fogtam a tipik bermuda-melegszendvics sutot, az egyik oldalba beleutottem 2 tojast (lett 2 kiralyos 3szog belole, barati osszejoveteleken tok trendi lehet :D), a masik oldalaba pedig a kisebb kukikra vagott virsli ment, a hagymat pedig apro darabokra vagva raszortam a tojasra, majd ranyomtam a tetejet a sutonek, es hiphop kesz is volt. ami a legjobb, es serpenyoben sose tudom megcsinalni, h a tojas masik oldala is megsult, ugyh extra buszkeseggel fogyasztottam el az 5 perces vacsit :D

b0lha 2010.02.03. 05:29:08

ja azt pedig bunko modon elfelejtettem megjegyezni, h nekem is szimpi a blog, figyelem majd csorgo nyallal

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.02.03. 08:18:07

Gyors kaja:
Szalonnát megprítom (kákabélűeknek lehet olaj is helyette), rá egy marék jól átsütütt sültkrumpli, arra meg 2-3 kicsit felvert tojás. (Fa nincs jól átsütve a krumpli, felszedi a nedvességet a tojásból, és truttyadt lesz.) Só-bors, meg lehet még bonyolítani virlsikarikákkal, paprikával, akármivel.
Aztán annyira ásütni, hogy olyan legyen a tojás, mint egy közepesen kemény rántotta.

vmary 2010.02.03. 08:20:13

Nagyon jól jön olykor egy-egy könnyebben ekészíthető étel. Jó ötlet a fenti, köszönet érte.
Biztosan sokan ismeritek a lepcsánkát (tócsni).
2-3 reszelt krumpli, 2-3 evőkanál liszt, fokhagyma, bors, só, 1 tojás összekeverve.
Lepényeket formálva belőle forró olajban kisütni. Isteni.
Egy kis tejföllel meg lehet kenni a kisült tésztát.
De biztosan sok ötlet van még mások tarsolyában is.

komiszborisz 2010.02.03. 08:25:56

ha van krumpli és hagyma(v fokhagyma)én főzök levest.ha van botmixer,vagy turmix akkor krémlevest.

nem szeretem a margarint (törölt) 2010.02.03. 08:57:33

Üdvözlöm az ötletet, kedves Zsu, miszerint nem marinírozott szarvasgomba-alapú recepteket teszel itt közzé nekünk, hanem olyasmiből gazdálkodsz, ami bárki konyhájában/kamrájában megtalálható.
A fenti recepthez csak annyit tudok hozzátenni, hogy a pirított hagymára tapasztalatom szerint bármilyen alapanyag rádobálható, én ma pl. kelbimbóval fogom megbombázni, és ha találok valami kis száraz sajtot a hűtőben, akkor azt is kíméletlenül ráreszelem.

pancsi 2010.02.03. 09:10:46

Nagyanyáink konyhája vagy mondhatjuk szegénykonyhának is. Nem degradáló értelemben. Ez az igazi művészet, kevés alapanyagból olcsón táplálót és finomat készíteni. Én a dödöllét is szeretem efféle egyszerű kajaként. Bár időben kicsit tán hosszabb. Meg kell főzni a krumplit annyi sós vízben, amennyi épp csak ellepi. Ha puha, a vízében összetörni és annyi liszttel összekeverni, hogy már fáradjon a kezünk keverés közben. Fontos, hogy a keverés közben vagy után még kis lángon rakjuk vissza a tűzre, hogy egy kicsit puffogjon, mint a kása, de azért vigyázzunk, hogy oda se égjen. Ezután kanállal gombócokat szaggatunk belőle és zsírban, vagy olajban ropogós pirosra sütjük. A sütésre használt zsíradékban előzőleg süssünk ki hagymakarikákat és ezt tálaláskor tegyük rá.

Akitaz 2010.02.03. 09:17:00

hálás köszönet, eddig nem tudtam, mi lesz ma az ebéd
azért szerintem a krumplinak több idő kell a süléshez, mint a virslinek
és a hagyma a legelején ment bele?

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.02.03. 12:42:18

Mindenkinek nagyon köszönöm az ötleteket! Bármikor, később is szívesen fogadok ilyeneket!
A dödöllét már régen tervezem kipróbálni, itt az ideje! A tócsni, lepcsánka - mindegy, melyik nevén a sok közül - nekem is nagy kedvencem, káposztával még nem csináltam, feltétlenül sorra kerül az is, szeretem a káposztát :)
Ebben a picire vágott formában a krumpli hamar megsül, nem is volt sok, most kivételesen még hagyma sem volt benne ;), a debreceni pedig kicsit még fagyos volt, így készült el egyszerre. (Ha teszek hagymát, akkor a krumplival egyszerre.)
Továbbra is olyasmit próbálok megfőzni és leírni, ami elérhető, és bárki meg tudja csinálni. Remélem, hogy ötletektől, fűszerektől, elkészítési módoktól lesz változatos.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.02.03. 13:05:08

Kis kiegészítés: én is egyetemista, koleszos koromban kezdtem főzni, lehet, valahol úgy maradtam, azért szeretem azóta is az egyszerű, gyors, olcsó kajákat. ;)
süti beállítások módosítása