HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkecomb és spárga – második nap

2009.05.05. 10:08 BeckZsu

Ilyenkor, tavasztól nyár végéig, állandó ingázásban vagyunk, amint ez már az eddigiekből is kiderülhetett. Ehhez alkalmazkodom a főzéssel is, hiszen amikor megyünk, legalább félkészen igyekszem vinni az ebédet. De a továbbiakban is, amikor szép idő van, nem a konyhában akarok lenni, ezért vagy a kertben főzünk, vagy ha bent, akkor valami nagyon gyorsat.

Most éppen az előző napi csirkecombból csináltam dupla adagot, hozzá pedig spárgát, de fehéret terveztem. Azt is még itthon meghámoztam, sós vízben 3–4 percig előfőztem.

Itt megállok egy kicsit, itt az ideje, hogy elmondjam, gyerekkoromban nem túl sokszor láttam spárgát, akkor is főleg levesként vagy krémlevesként szerepelt. És én nagyon-nagyon nem szerettem. Már a neve sem tetszett, mert milyen dolog, hogy madzagot egyek?! A másik, az elegánsabban hangzó csirág név sem volt sokkal megnyerőbb számomra. Ahogy emlékszem, elég drága és ritka dolog volt, talán éppen azért csináltak belőle mindig levest, mert úgy kiadósabb. És még sokáig számított ritkaságnak. Láttam egy filmet a termesztéséről, hogy milyen nehéz és fáradságos, ezzel érthetővé vált a magas ára is.

Aztán elég sok évig nem is próbáltam, míg egyszer valaki megkínált, maga a spárga vizesre, lötyögősre főve, és úszott a vajban. Ez sem csábított arra, hogy gyakrabban egyem. Kivétel volt a mélyhűtött zöldségkeverékekben néha előfordult zöldspárga-darabok, amit kimondottan jónak találtam.

Egyszer ettem külföldön csak így, egyszerűen, csirke mellé tálalták, és rájöttem, hogy ez finom. De még el kellett telni néhány évnek, hogy én magam is meg merjem próbálni.

A megfőzött spárgát – én kettévágtam őket, főleg az edényem, sütőm mérete miatt – néhány darabos kötegekbe összefogtam, rátekertem egy-egy szelet bacont, és tűzálló tálba fektetve sütőben megsütöttem, közben egyszer megfordítva, amíg a bacon megpirult, közben persze enyhén a spárga is.

Így nagyon jó volt, most már rájöttem, hogy az egyik titka, hogy nem szabad túlfőzni. Arra viszont még nem jöttem rá, hogy – ahogy több helyen hallottam, olvastam – miért kell cukros-sós vízben főzni. Én nem tettem bele cukrot, nem is hiányzott, de szeretném tudni, hogy mi lenne a cukor szerepe.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség köret spárga

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr791103739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása