HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Pirított kelbimbó, csirkemell majonézben

2008.12.16. 09:25 BeckZsu

 

Vasárnapi ebédre volt ez az összeállítás. 

A kelbimbót tisztítás után sós vízben – a vízbe egy csipet szódabikarbónát is tettem, ettől szép zöld színe marad – nem túl puhára főztem (ha a torzsájába éppen csak bele lehet szúrni, akkor jó), leszűrtem.

Összekevertem két evőkanál majonézt egy evőkanál tejszínnel, két gerezd összenyomott fokhagymával, kiskanál zöldfűszeres sóval. Ebbe beleforgattam a csirkemell-darabokat, serpenyőbe tettem, közepes lángon először fedő alatt főztem. Ez a majonézes szósz először felhígult egy kicsit, aztán besűrűsödött. Ekkor levettem a fedőt, és nagy lángon a húsdarabok mindkét oldalát kissé megsütöttem, így gyakorlatilag a mártás már el is tűnt.

 

Másik serpenyőben kisütöttem pár szelet feldarabolt bacont. A szalonnadarabokat kiszedtem, a visszamaradt nagyon kevés zsíron forgatgatva átsütöttem a kelbimbókat. Mi minden formában szeretjük a kelbimbót, de a sütéstől különösen jó, karakteres íze lett A tányéron egy kevés reszelt sajtot szórtam rá.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség köret kelbimbó csirkemell kímélős

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr89825686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása