HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Főtt, füstölt császárhús

2011.07.22. 08:55 BeckZsu

Ez volt a második próba a házi elektromos füstölő készülékkel. (Az első volt a csirkemell.)

Talán már meséltem, hogy ez az egyik viszonylag zsíros húsféle, amivel el-elcsábulok, amikor meglátom a pultban, főleg, ha jó húsos, nem nagyon porcogós darabról van szó. (Persze a nyers császárhúsra gondolok. Nem azonos a füstölt-főtt császárhússal.)

Szeretjük sülten is, főve – abált szalonnaként elkészítve – is. Gondoltam, új lehetőség lesz ezek kombinálása, megtoldva a füstöléssel, ami további ízt ad.

Először a darabokat megfőztem. Minden darabot megsóztam, aztán mellé a fazékba elég sok megtisztított, durván felvágott fokhagymát, szemes borsot, két babérlevelet tettem. Annyi vízben, amennyi ellepte, puhára főztem. A vízben hagytam kihűlni, aztán leszűrtem, jól lecsöpögtettem. Rápakoltam a füstölő rácsára, miután a megfelelő tálcán elhelyeztem a benedvesített faforgácsot és tealeveleket. Befűtöttem, lecsuktam. Kb. 15 perc után megfordítgattam a szalonnákat, és újabb 15–20 percig füstöltem. Mivel ez már főtt volt, azon nem kellett aggódnom, hogy nehogy nyers maradjon a közepe. Akkor döntöttem úgy, hogy elkészült, amikor már szép, barnás színt kapott.

Jól lehűtve, kenyérrel ettük. Csak enyhén volt érezhető a füstös íz, már előbb rájöttem, hogy kicsit túl puhára főztem, legközelebb – mert lesz következő alkalom – jóval kevésbé fogom megfőzni.

Nekem ennek ellenére, vagy ezzel együtt is nagyon ízlett, a páromnak kevésbé. Persze az ilyen – melegen, házilag füstölt – dolgokon nem egészen a megszokott, nagyon füstös ízt kell keresni, mint például egy füstölt szárazkolbász, esetleg éppen füstölt csülök. Ez enyhébb, de szerintem kellemes.

1 komment

Címkék: sertéshús hidegkaja

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr483088313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszt-ráng 2011.07.22. 12:12:49

Nincs füstölőm.Én az igazi füstölt csülök első levébe abálom-azaz főzöm puhára-utána gyorsan pirosra sütöm,és finom.Igazi füstölt csülköt csak Usvét környékén tudom beszerezni így biztos jó ha van az embernek ilyen füstölője.
süti beállítások módosítása