HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Menütervezés?

2009.02.03. 11:52 BeckZsu

Kaptam egy csinos kis füzetkét, a címe Menütervező. Szépen, oldalanként egy hét napokra felosztva, mellette a bevásárlólista, ami letéphető. Nagyon tetszik ügyes, ötletes. Csak az a bibi vele, hogy én képtelen vagyok egy egész hétre előre tervezni.

Pedig én magam is csináltam már hasonlót – igaz, a vásárlólista nélkül – ezzel akarva magamat rákényszeríteni a tervszerűségre, de ez sem segített. A maximum az volt, hogy hétvégére terveztem, aztán, ha „szorgalmas” voltam, a többit utólag leírtam emlékeztetőnek.

Én már akkor is elégedett vagyok magammal, ha este eszembe jut kivenni valamit a mélyhűtőből, hogy másnap abból főzzek. De gyakran van olyan is, hogy valamit előkészítek, és csak menet közben találom ki, hogy mi legyen belőle.

Nagyon szeretném elérni, hogy csak hetenként egyszer törjem a fejem azon, hogy mit főzzek, persze akkor legalább hét napra. És akkor célszerűen használhatnám azt a kis füzetet is ;) Ezért segítséget kérek.

Kíváncsi lennék, mások mennyire terveznek előre, persze főleg azokra gondolok, akik naponta főznek, illetve pontosabban; naponta meleg ételt adnak a családnak. És azt is jó lenne tudni, hogy milyen szempontok szerint állítják össze a heti étrendet.

7 komment

Címkék: személyes

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr94919935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedith 2009.02.03. 12:59:55

Nos, én nem leszek segítségedre, azt hiszem, mert bár én is próbálkoztam hasonló dologgal, nem ment. Van, hoyg még reggel is azon töröm a fejem, mit készítsek ebédre. Persze, valami mindig sikerül.
Amiért végleg lemondtam a heti menütervezésről az az, hoyg hétközben lehet eszembe jutott valami más, vagy a betervezett ételnek éppen elfogyott egyik vagy másik hozzávalója és nem tudtam pótolni vagy éppenséggel megláttam egy ínycsiklandó fogást egy lapban vagy a neten és máris borult minden.
De minden tiszteletem azoké, akik terv szerint tudnak főzni, élni, szerintem úgy sokkal nehezebb. Neked is sok sikert kívánok a kivitelezéshez!
Edith

beatbull · http://www.kiserletikonyha.hu 2009.02.03. 15:31:30

No hát ugyan nem minden nap főzök, de a hétvégi menüt meg szoktam tervezni, mivel szombat reggel szoktam bevásárolni minden alapanyagot. Legkésőbb csütörtök este kezdek el gondolkodni azon, hogy mit is főzzek hétvégén, aztán péntek este és szombat reggel összeírom a listát. Előbb fogásonként, majd egy újabb listát az alapanyagokat a bevásárlási helyekre felosztva, nehogy kifelejtsek valamit.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.03. 15:47:53

1. megérett a meggy...
2. kérdezd meg a párod, mit enne szívesen a jövő héten kedden...
3. kérdezd meg magadat, mit ennél szívesen jövő héten szerdán...
4. kérdezd meg barátnődet, mit ajánlana csütörtökre...
5. vedd elő kedvenc kínai-olasz-ázsiai-francia-dán-svájci stb. kajáid recept gyűjteményes könyvét, csapd föl akárhol, az lesz a pénteki kaja...
6. szombaton pihenjél és a piacon vedd meg a kaját: lángos..., hamburger..., süttkolbász... VAGY tartsál léböjt kúrát...
7. vasárnap amíg a pizza készül a sütőben, addig írdd össze a köv. heti menüsort...

:)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.02.03. 18:36:29

@MézesmadzagZsuzsa: hát én is várom :)
@sedith: sajnos, olyan régen főzök már tervszerűtlenül, hogy nem hiszem, hogy nagyon változni fogok, csak érdekelne, hogy mások hogy csinálják ;)
@beatbull: a hétvége úgy-ahogy nálam is megy, bár annyira azért nem alaposan, mint nálad, ahogy látom.
@ufó: ez nagyon jó! a sült kolbász máris jöhet! Amúgy a párom azt szokta mondani, ha megkérdezem, mit főzzek, hogy megyünk a mekibe... vagy a kínaihoz :)))

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.03. 23:39:16

@BeckZsu: na látod "...a párom azt szokta mondani, ha megkérdezem, mit főzzek, hogy megyünk a mekibe... vagy a kínaihoz :)))...

2 nappal könnnyebb vagy...
lassan vagy lasagne irigylésre méltó vagy...

tervezd a menüt 4 napra..., óóóó yeeee...
süti beállítások módosítása