HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tócsni fokhagymás hússal

2008.11.10. 07:50 BeckZsu

Na jól van, ez is krumpli-hús kombináció. De azért mégsem egészen mindennapi.

Először a húst főztem meg, 70 dkg pulykacombot (felső) kockákra vágtam (de ízlés szerint bármilyen húsból jó), egy jó nagy fej felaprított hagymát megpároltam, rádobtam a húst, erős lángon fehéredésig pirítottam, megsóztam, és hozzátettem három jó nagy gerezd fokhagymát apróra vágva. Elkevertem, befedtem a lábost, csökkentettem a hőfokot, hamarosan levet engedett, ebben főztem tovább. Amikor megpuhult, addigra éppen elfőtt a leve (persze, ha még nem lett volna puha, még vízzel pótolom), megszórtam egy kevés csípős pirospaprikával, átforgattam, és kész.

A tócsnihoz finomra reszeltem 1/2 kg krumplit, két kisebb gerezd fokhagymát, belekevertem 2 egész tojást, két evőkanál lisztet, egy teáskanál sót.

Most nem úgy sütöttem, ahogy többnyire szoktam, vagyis evőkanállal szaggatva, ez másik változat.

Palacsintasütőt egy kiskanálnyi olajjal felforrósítottam, beletettem egy merőkanálnyi (az egész mennyiségnek kb. a negyedét) krumplis masszát, szétterítettem. Amikor az egyik fele megsült, lapáttal megfordítottam, ugyanúgy, mint a palacsintát szokás. Így négy darabot sütöttem.

A tányérra ráfektettem egy tócsnit, arra a fokhagymás apróhúst, a tetejére pedig tejfölt pötyögtettem.

Ezt az ételt egy Mátraszentimréről szóló füzetkében találtam, többféle tócsniváltozat társaságában, feltétlenül ki akartam próbálni, mert a tócsni (bármelyik nevén is) nagy kedvencem, és ez a brassóiszerű hús nagyon jól illik hozzá. Most már tapasztalatból is mondhatom.

A hús maradéka a mélyhűtőbe került, jó lesz másik alkalomra.

5 komment

Címkék: krumpli pulykacomb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr44759070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bárányka 2008.11.10. 12:59:28

Szlovák titok néven kapható nagyon hasonló az említett falucska Kemencés csárdájában. Ott kettéhajtják a tócsnit, ezért lesz titok a bentlévőség.
Készítik csípősen is, vadhússal is, mindenhogy isteni finom. Kösz, hogy közzétetted a receptet! :)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.11.10. 15:31:53

Az a bizonyos Kemencés csárda nagyon kellemes hely, amikor ott jártunk, éppen nem ilyet ettem, de jót! És van még hasonló, tervezem azt is leírni, remélem, nem lesz unalmas :)

W. Stoke 2008.11.12. 11:51:29

Ez nagyon izgalmasnak tűnik!
süti beállítások módosítása