HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Lazac sonkában

2010.11.24. 15:10 BeckZsu

Éppen ma panaszkodott egy barátnőm, hogy halat vásárolt, és milyen drágának találta. Így hát nincs semmi csodálkozni való azon, hogy legtöbben kevés halat esznek. Mi (az egész családunk) ráadásul szeretjük a halat, gyakorlatilag minden fajtát – már amennyit ismerünk, és amit már volt szerencsénk megkóstolni.

Ezért, mint már elárultam, ha meglátom, hogy akciósan, tehát valamivel olcsóbban lehet például lazacfilét beszerezni, szoktam néhány adagot a fagyasztóba tenni. Amit most elővettem, szintén egy két szeletes, 30 dkg-os, dobozba csomagolt lazac volt.

Hogy kicsikét nagyobbnak tűnjön az adag, minden szeletkét kettévágtam. Mindegyikre ráfektettem egy-két friss zsályalevelet, pár levélke kakukkfüvet. Ezután becsomagoltam egyenként két hajszálvékony szelet feketeerdei sonkába. Bevonatos serpenyőben sütöttem meg, először a „nyitott” felével lefelé, aztán a másik oldalát. Ahogy a sonka megpirult, már biztosan jó a lazac is, de a biztonság kedvéért tűvel megszúrva is ellenőriztem – ha nem enged levet a szúrás nyomán, akkor megsült.

Köretként a piacon vásárolt aprószemű parázskrumplit sütöttem meg. Teljesen újkrumpli módra csináltam, azzal a különbséggel, hogy én az igazi újkrumplit megkapirgálom, megpucolom, ezt pedig csak jó alaposan megmostam.

Külön megsütöttem mellé egy fej felszeletelt hagymát is – azért külön, hogy az ne párolódjon, hanem süljön. Végül a krumplival összekevertem, és bőven megszórtam petrezselyemmel.

Sokan éppen az újkrumplit nem szokták „héjatlanítani”, példa a barátnőm (most éppen nem a fent említett, hanem egy másik), aki imádja az apró újkrumplit, nyár elején még képet is küldött a vokban elkészített kedvencéről.

Szólj hozzá!

Címkék: krumpli hal köret

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr422470423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása