HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Rántott csirkemáj, újkrumpli, spárga

2011.06.01. 08:10 BeckZsu

Nem különleges, csak finom, egyszerű, tavaszi (kora nyári) ebéd. (A csirkemáj és spárga együtteséből máskor készítettem már diétásabbat is, most egy kicsit lazítottam...)

A szokásosan, a „zsinóroktól” megszabadított, kettőbe vágott májat most hagyományosan, lisztbe, tojásba és nagyon finomra szitált prézlibe (zsemlemorzsába) forgattam. A tojásba kevertem sót – a csirkemáj ettől egyáltalán nem lesz kemény – kevés tejet, fokhagyma-granulátumot és borsot.

Az újkrumplit szintén úgy csináltam, ahogy szoktam. Nem főzöm, csak párolom, pici olajon, saját gőzében. Így őrzi meg legjobban a finom, friss ízét a krumpli és a petrezselyem is.

A fehér spárgát meghámoztam, ~2 centis darabokra vágtam és külön serpenyőben, szintén picurka olajon megpirítottam. Ez elég ahhoz, hogy meg is puhuljon, amennyire kell, és a kissé barnás, pirult széle pedig finom, karakteres ízű.

És persze saláta: uborka, paradicsom, újhagyma a zöldjével együtt; citromleves-olívaolajos öntettel.

1 komment

Címkék: saláta krumpli spárga csirkemáj

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr622947856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszt-ráng 2011.06.01. 17:21:23

Hát igen ez a só.Ne szívja ki az étel nedvességét.Köszönöm ,hogy igazolod a biofizikát.Újkrumpliról :Piller P. állíitása szerint a vadnyúl gerinc újkrumplival jó.40 évvel ezelőtt még úgy tudtuk ez" időbe más szezon "de ma már minden megoldható,tehat nem vicc.
süti beállítások módosítása