HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Szezámmagos csirkecsíkok kínai zöldséggel

2008.02.27. 13:37 BeckZsu

Eredetileg a csirkecsíkokat vendégeknek készítettem, de lecsaltam belőle egy pár darabot ebédre, és úgy gondoltam, hogy a kínai zöldségkeverék jól fog illeni hozzá. Az sem mellékes, hogy 10 perc alatt elkészül. A keverékben mindenféle finomság van; cukorborsó (héjas), zöldborsó, sárgarépa, karfiol, mungóbabcsíra, kínai gomba (a nevét elfelejtettem), csiperkegomba, kelkáposzta, póréhagyma, bambusz és adalékként citromsav, ami segít, hogy a zöldségféle roppanós maradjon. Ezt serpenyőben 5 percig fedő alatt párolom, aztán fedő nélkül átpirítom, és kész is.

A csirkemell-filét hosszában kb. másfél centis hasábokra vágtam. Lisztbe belekevertem pár kanál fűszerkeveréket, amiben hagyma, fokhagyma, csípős paprika, kömény, bors és még nem tudom, mi volt, még egy kis sót is tettem hozzá. Először a fűszeres lisztbe, aztán tojásba, végül szezámmagba forgattam a csirkecsíkokat, egy kiolajozott tepsibe egymás mellé fektettem. 200 fokra előmelegített sütőben sütöttem kb. 25 percig. Mivel a mennyiséget kissé eltúloztam, nem fért a tepsibe az összes darab, a kimaradtakat serpenyőben, de nem túl sok olajban sütöttem meg.

Mindkét változat jó volt, kellemesen találkozott a kissé csípős fűszer és a megpirult szezámmag íze. Talán a serpenyősnek kicsit szebb lett a színe.

1 komment

Címkék: csirke zöldség csirkemell rántott büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr18356587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyria · http://tyria.freeblog.hu 2008.02.29. 08:24:21

Kedves Zsu!
Jó ötleteket kapok most a vendégváráshoz is. Egyébként a hajdinát pont akkor tetted fel, amikor elhatároztam, hogy kipróbálom körítésnek.
Egy kicsit ma "megszellőztetlek" a blogomban. A többiek is hadd szemezgessenek Nálad! :-)
süti beállítások módosítása