HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Majonézes krumpli, minifasírt

2007.12.11. 09:17 BeckZsu

Szeretjük a mindenféle majonézes salátát, de leginkább mégis csak akkor szoktam készíteni, ha vendégek jönnek. Ez is egy ilyen alkalom volt.

Közel 1 kg krumplit héjában megfőztem, meghámoztam, kissé kihűlve kockára vágtam. Közben egy nagyobb hagymát apróra vágtam (ha van lila, még jobb, de most nem volt), megsóztam. Némi várakozás után hozzákevertem a krumplit. Egészen picikére vágtam 4 db nem túl kicsi csemegeuborkát (sós-vizes uborkával még jobb), és azt is belekevertem, a levéből is pár kanállal. (Mivel a barátnőm, akit vártam, diabeteszes, vecsési uborkát vettem, az cukor nélkül készül.)

Kb. 1 dl majonézt – tejföl helyett – egy pohár kefirrel és egy pohár joghurttal hígítottam, összekevertem a krumplival, beleszórtam még pár kanál felvágott petrezselymet. Másnapig a hűtőben tároltam.

Darált pulykacombból készült a fasírt, egy kissé erősebben fűszerezve, mint a szokásos. Ehhez általában kis golyókká formáltam a húsmasszát, és úgy sütöttem, olajban. Most erre is kímélősebb módszert választottam; kicsi muffinformában sütöttem, úgy, hogy a forma mélyedéseit egy kis csirkezsírral kikentem, kiskanállal beletettem-nyomtam a húst, majd a tetejét is kicsit megzsíroztam. Természetesen sütőben sütöttem.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta krumpli darálthús hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr95260026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása