HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkehúsos salátatorta

2008.07.19. 20:00 BeckZsu

Nekem nagyon a szívem szerint való a XVII. VKF témája. Nagyon szeretem a salátákat, kivéve az ecetes-cukros lében úszó agyonfacsart, felismerhetetlen anyagokból készülteket, ahogy ezt már régebben is elmondtam. És szeretem kitalálni, hogyan keverjem össze a rendelkezésre álló alapanyagokat, hogy valami élvezhető kerekedjen ki belőle.

Most szándékosan egészen mindennapi hozzávalókból készült salátát csináltam, semmi különleges, és mégis, akár ünnepi asztalon is megállja a helyét – szerintem.

Pár darab újhagymát, egy meghámozott salátauborkát, két paradicsomot, két kemény tojást vékonyan felkarikáztam. Egy fél sült csirkemellet kisebb darabokra fölvágtam. Öntetet kevertem egy evőkanálnyi majonézből, három evőkanálnyi reszelt szirene sajtból, egy pohár joghurtból és aprított petrezselyemből.

Aztán elkezdtem rétegenként lerakni; először a fele uborkát (szépen körbe-körbe, kis átfedéssel), arra szórtam a hagymát, megkentem az öntettel, arra a húst, rá a paradicsomot, megint egy kis öntet, aztán a főtt tojás, az uborka másik fele és végül a maradék öntet.

Díszítésként körberaktam petrezselyemlevelekkel, a tetejére paradicsomrózsát ültettem.

Persze hasonlót bármiből össze lehet rakni, ami illik egymáshoz. Hogy szép legyen, érdemes valamilyen formában készíteni, ha nagyobb adag, a kapcsos tortaforma tökéletes. Én most egy kicsi formában csináltam, alá fóliát tettem, azzal ki tudtam emelni belőle sérülés nélkül.

2 komment

Címkék: saláta büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr20574526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napraforgó 2008.07.20. 23:34:54

Gyakorolsz??? ;o)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.07.21. 18:35:18

Mondjuk, gyakorolok, remélem, tetszik :) Egyébként finom is volt.
süti beállítások módosítása