HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Hangulatjavító saláta

2008.04.07. 11:02 BeckZsu

Aki szokta olvasgatni a receptjeimet, tudja, hogy nagyon szeretem a különféle salátákat, amiket legtöbbször ötletszerűen, az éppen elérhető alapanyagokból állítok össze.

Most feltétlenül valami színeset akartam, talán, hogy ellensúlyozzam a szürke eget, mert már nagyon vágyom egy kis folyamatos napsütésre. Szerencsére szombaton volt belőle valamennyi, de én telhetetlen vagyok, még többet szeretnék.

Először felkarikáztam két csomag csemegehagymát, megsóztam (nem nagyon), aztán félkarikára egy csomag piros retket és egy uborkát, csíkokra egy jó méretes, piros kaliforniai paprikát, négy paradicsomot. Rácsavartam két citrom levét, belekevertem három evőkanál szezámmag-olajat, kaprot, bazsalikomot és citromfüvet.

(Még egy kis lilahagyma is került bele, de az csak azért, mert előzőleg igazi magyaros kajára láttam vendégül a barátaimat, ez libazsíros kenyér volt, vékonyra szeletelt, megsózott lilahagymával. Aki akarta, még pirospaprikával is megszórta. Ebből maradt egy kis hagyma.)


Még egy kis elmélkedés

Eszembe jut egy pár évvel ezelőtti nyaralásunk, amikor a Zemplénben voltunk, Erdőbényén állomásoztunk, és bejártuk a környéket., Zemplén mindig kedvenc helyünk volt, sokszor voltunk arrafelé, de ez alkalommal először úgy, hogy különböző vendéglőkben ettünk. Azt kellett tapasztalnom, hogy ha salátát szerettem volna, többnyire savanyú uborkát és almapaprikát ajánlottak. Ha saláta volt, az papírvékony, jól kicsavargatott uborka, olyan cukros-ecetes lében, hogy talán inkább édességnek kellett volna nevezni. Ideje újra meglátogatni azt a vidéket, hátha változott már valami ezen a téren.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta személyes

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr91414874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása