HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Virsli tésztában

2007.11.23. 12:02 BeckZsu

Egy gyors harapnivaló*, körülnéztem, mi van itthon; fagyasztó, kamra, és ez lett belőle.

Olyan leveles tészta volt a mélyhűtőben, amit még nyújtani sem kell, mert vékony kis lapokban van, pár perc alatt kienged. Egy fél lap pont elég egy virslit betekerni, tehát a kiengedett (mert az is a fagyasztóban volt) virslit ferdén belecsavartam a tésztába, bekentem tojással a tetejét, és sütőben, erős fokozaton kb. 15 perc alatt megsütöttem.
 

Majonézes csalamádé

Közben csalamádét – amennyire lehet, leve nélkül – tálba tettem, és majonézzel összekevertem. Szeretjük ezt a salátát, lágyabb, kellemes az íze. Néha még egyéb adalékokkal is felturbózom, pl. szoktam bele tenni ananászkockákat, attól is függ, mi van mellé.

* Sokat törtem a fejem, hogy lehetne gyűjtőnéven elnevezni a mindenféle egyéb ételfélét. Oroszul az ilyesmit hívják zakuszkának, ami szó szerint nagyjából „utána harapás”-t jelent, de nálunk erről a szóról mindenkinek csak a padlizsánkrém és változatai jut eszébe. Orosz szokás szerint ugyanis az ünneplés, „buli” úgy zajlik, hogy az asztalra kipakolnak mindenféle harapnivalót; salátát, előételt, hideget is, meleget is, és iszogatás közben mindenki bekap egy-egy falatot. Egy korty – egy falat. Hát ez a zakuszka. Talán megpróbálkozom a „büféasztalra” elnevezéssel, nincs jobb ötletem.

1 komment

Címkék: saláta büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr44239235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabojsza · http://gabojszakonyhaja.blogspot.com/ 2007.11.23. 16:09:34

Ha em szeretnék ennyire főzni, befizetnék Hozzád ebédre...meg vacsorára...meg reggelire..
süti beállítások módosítása