HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Padlizsánkrém bolgárosan télre

2007.09.28. 09:09 BeckZsu

Ezt valamikor régen egy bolgár barátnőm jóvoltából kóstoltam többször is, és mivel nagyon ízlett, mindenképpen meg akartam tanulni. A mamájától sikerült megkapnom a receptjét, azóta is gyakran elkészítem. Bolgárul ljutenica névre hallgat, de nagyon hasonló a már nálunk is ismert zakuszka nevű keverékhez, illetve az ajvárhoz is, bár ebben nincs fokhagyma. Igazából amennyire tudom, mindegyik „ahány ház, annyi recept” alapon készül. Ez is.

Lehet fűszerezni még mással is, de én ezt a natúr változatot teszem el, és felhasználáskor bővítem fűszerekkel, ha szükségesnek érzem. Ez pedig igen változatos lehet: esetleg fokhagyma, csípős paprika, különféle friss vagy szárított zöldfűszerek, erre leginkább akkor  kerül sor, ha valamit főzök-sütök vele. (Amúgy hideg kajaként „csak úgy” rákenem a kenyérre, megeszem.)

3 kg padlizsánt, 1 kg paradicsomot és 1 kg piros színű (de nem paradicsom-, hanem kápia) paprikát vettem. A padlizsánt és a paprikát sütőben megsütöttem, a héját lehámoztam, illetve a paprika csutkáját kivettem. A paradicsomot meghámoztam, húsdarálón ledaráltam, lábosban kevergetve főztem, amíg elfogyott a leve. Ekkor hozzátettem a húsdarálón ledarált sült padlizsánt és paprikát, megsóztam, tovább főztem, amíg jó sűrű lett. Ekkor hozzákevertem kb. egy kg alapanyaghoz egy dl olajat (olíva a legjobb). Ezután kisebb üvegekbe töltöttem, lezártam, és sütőben dunsztoltam.

Télen pl. vajas kenyérre vagy pirítósra kenve jólesően idézi fel a nyár ízeit, de ételkombinációkban is felhasználható. Felbontás után a biztonság kedvéért hűtőben kell tartani, de a kis üvegekből nálunk nem tart soká, amíg elfogy.

Megjegyzés: a könnyebb kereshetőség érdekében frissítettem az Őszi befőzés c. bejegyzést.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség mártás padlizsán befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr281365472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása