HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Lazac piccata (picatta) kaprimártással

2019.04.13. 08:13 BeckZsu

19lazacpicc2.jpg

Amikor először olvastam ilyen ételről, nagyon megtetszett, utána is néztem természetesen, Google barátom mindent tud. Azt is megtaláltam, hogy olasz szó, az írásmódja többféle is lehet: Piccata is an Italian word, the feminine form of the word piccato, meaning “larded”. It is also spelled picatta or pichotta.”

Akkor el is készítettem, nem a klasszikus borjúhúsból, hanem csirkemellből, de az is kiváló volt. Azóta már sokszor szerepelt nálunk, gyors, könnyű, finom. Igaz, biztosan nem autentikus, ahogy csinálom, de az egyébként is nehéz lenne, mert mostanában már több ezer recept kering – például a pinteresten, ami az egyik kedvenc nézegetni valóm –, valamennyire mind hasonló, de nem nagy baj, hogy sokan formálgatják ízlésük szerint.

Különösen szeretem azt is, hogy a hús nem a nálunk szokásos liszt-tojás-prézli bundában van, hanem csak lisztbe forgatjuk, úgy sütjük meg gyorsan.

Ezt a módszert én gyakran alkalmazom akkor is, ha nem ilyen kapribogyós húst akarok csinálni. És már sokféle lisztből próbáltam, ez már önmagában is változatossá tudja tenni az ételt, és ha kell, valamennyire diétássá is – különböző diéták szerint.

Most úgy gondoltam, hogy ideje halból is megpróbálni.

A dobozban kapható, két szelet lazacra esett a választás. Ilyet szoktam venni néha, jól elvan a fagyasztóban. Nem nagy adag, de kettőnknek általában elég egy ebédre, és még mindig kicsit különlegesnek tekinthető – ha másért nem, az ára miatt, bár akadnak már a kínálatban jóval drágább halak is.

19lazacpicc1.jpgA halszeleteket hagytam kiengedni, papírral letörölgettem róla a nedvességet. Kissé megsózott réteslisztbe forgattam, majd kevés olajon mindkét oldalukon megsütöttem, amíg a liszt kissé megszínesedett. A halnak ugyanúgy nem kell sok idő, mint egy vékony szelet csirkehúsnak. Ezután kivettem a halat a serpenyőből, az ott maradt kis sült liszthez tettem még egy kiskanál keményítőt, hozzákevertem egy kis vajat, aztán felengedtem kb. két kanál húslével (éppen véletlenül volt olyan, amit csirkecomb sütésénél tettem félre, zöldfűszer is akad benne). Ilyenkor szokás kis bort is tenni hozzá, de én nem szeretek borral főzni, tehát ezt kihagyom.

Amikor ez összeforrt, beletettem egy fél kis üvegnyi kapribogyót, azzal is felforraltam.

Visszatettem a halszeleteket, rákanalaztam a mártást.
Egyszerű, főtt basmati rizzsel ettük.

Szólj hozzá!

Címkék: lazac hal mártás

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr2514761614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása