HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkemell és az ő körete

2010.07.14. 11:48 BeckZsu

Nem szívesen panaszkodom a meleg miatt, még akkor sem, ha ez azért már túlzás. Azért nem, mert éppen eleget sopánkodtam, amikor hideg volt júniusban, amikor napokig szakadt az eső. Még inkább, amikor jégeső és szélvihar volt. Most akkor megkaptuk a kárpótlást a hidegért, egyszerre akarja az idő letudni az összes hőmérsékletet, amit inkább egyenletesen elosztva, az előző egy hónap alatt kellett volna. De még mindig jobb, mint az árvizek, kidőlő fák, a hideg miatt nem termő gyümölcsök és zöldségek – sajnos ezeken már utólag semmi nem segít.

Szóval nem szólok egy rossz szót sem, meleg van, hát meleg van. Persze könnyű nekem, amikor csak tehetem, vízbe megyek, ha lehet, tóba, ha nem, legalább uszodába. Ez hosszabb időre, utólag is kellemes érzést ad.

És nem utolsósorban, ahogy már sokan mások is elárulták, hogy hasonlóan tesznek, nem főzök bonyolult, hosszasan készülő ételeket. Ilyen volt például a legutóbbi vasárnapi ebéd is, annak ellenére, hogy olajban sült minden eleme.

Csirkemell volt, négy szelet, a szokott módon egy-egy fél darab lapjában kettévágva. Ezeket megsóztam. Felvertem egy tojást, fokhagymaporral, sóval, borssal ízesítettem, belekevertem pár csepp tejet, hogy simább legyen. A csirkeszeleteket először lisztbe forgattam, majd a fűszeres tojásba, onnan egyenesen a serpenyőbe, a felforrósított olajba. Ennek a húsnak pár perc elég mindkét oldalán, amíg kissé megpirul a „huzatja”, nem szabad tovább sütni, mert akkor kiszárad.

A körethez mindenképpen a meglévő egy darab cukkinit akartam felhasználni, persze azt is egyszerűen. Ez lett:

Felvágtam kockára egy fej főzőhagymát, a cukkinit nagyobb lyukú reszelőn héjastól megreszeltem. Hozzáreszeltem még három közepes darab krumplit. Megsóztam, más fűszert nem tettem bele. Nem a legjobb újkrumpliból, új hagymából az ilyen tócsniféle, mert nagyon sok levet enged, de azért kanállal adagolható volt, így laposabb darabok keletkeztek, ezért ezek is elég gyorsan megsültek a hús után. Az sem zavart, hogy a hús kicsit addigra meghűlt, de nem olyan nagyon, és ez a főleg tojásos panír nem kiszáradós fajta, meg persze a 35 fokos levegő is segített, hogy ne hűljön ki egészen.

És a köret cukkinis tócsnira még tejföl is került, ugyanúgy, mint amikor hasonlót nem köretként eszünk.

Hát így volt nálunk is – mint ahogy olvastam, másoknál is – ismét rántott husi a vasárnapi ebéd. Sokszor elmondtam már, hogy én nagyon szeretem, ha nem kell minden héten azt enni, és ha variálom a saját kedvem szerint. És egy csöppet sem szégyellem, hogy szeretem.

2 komment

Címkék: krumpli csirkemell cukkini rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr632151041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cukroskata · http://cukroskata.blogspot.com 2010.07.14. 14:05:20

Én is szeretem, és ez a cukkinis tócsni is finom lehet :-)

babsz 2010.07.16. 00:29:40

Hogy a jó égbe, de most komolyan, tud valaki, akit szeretek olvasni, leírni egy olyan szót, hogy "fokhagymapor"? Arról nem beszélve, hogy ilyesmit tart otthon...
A főzés = munka. Akkor is, ha ahhoz elő kell venni és le kell pucolni a nyamvadék fokhagymát. És szeretni, és hinni kell a növényekben. Meg érezni a különbséget, ízileg.
Mindenesetre lehet, hogy nem jövök többet. Kár.
süti beállítások módosítása