HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Zöld spárgás rakott

2010.05.01. 07:30 BeckZsu

Amikor spárgaszezonban bármilyen piacon járok, persze, hogy veszek belőle. Csak azon gondolkoztam pár percet, hogy fehéret vagy zöldet. (Tulajdonképpen a legtöbb zöldségféle szezonjában így vagyok, ugyanígy azonnal megveszem a padlizsánt, cukkinit, kelbimbót vagy karfiolt is, a paprikáról, paradicsomról, újhagymáról nem is beszélve. Nem is mondom, mert jól látszik, hogy a felsorolás nem teljes.) Végül a zöldet választottam, és amíg hazavillamosoztam a piacról – ami most „a csarnok” volt, ahova egyébként nem járok, mert elég messze van – megpróbáltam kiötleni, hogy készítsem el. Természetesen ezúttal is egy egyszerűen, elég gyorsan elkészíthető étel lett az eredmény.

A spárgát a szokásos módon a feje (virágja) alatt kezdve zöldséghámozóval meghámoztam, az alsó, fás végét levágtam. A szálakat 3-4 centis darabkákra vágtam. Nagyon kevés olajon röviden pirítottam, aztán picike vízzel fölengedve pároltam, majd újra pirítottam, amíg olyan puha lett, hogy egy villát bele tudtam szúrni egy vége darabba. Akkor kivettem a serpenyőből, félretettem.

Szeletre vágott, sóval, borssal, kevés fokhagymaporral megszórt csirkemell-szeleteket – kettőnknek négy kisebbet – a visszamaradt olajon gyorsan, egyenként mindkét oldalán megsütöttem, azokat is félretettem.

Három közepes méretű krumplit a reszelő durvább részén megreszeltem, a serpenyőben, kissé megsózva átsütöttem, nem nagyon, csak éppen miután már nem volt nyers, egy egészen kicsit pirítottam.

Ezután egy jénai tálban elterítettem a krumplit, ráfektettem a húsokat, a tetején pedig elosztottam a spárgadarabokat. Bekentem egy pohár tejföllel, és a sütőben, 200 fokon 20 percig sütöttem.

2 komment

Címkék: zöldség spárga egytálétel rakott csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr181965287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

öregkopasz0208 2010.05.01. 17:19:23

Zöld spárgát hámozni? Minek? Megfogom a szárát, meghajlítom és ahol törik, az alsó részt kidobom. Zöld spárgát nem hámozok! Csak fehéret. Ez alap. Viszont alaposan megmosom, mert a fejben lehet homok.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.05.02. 08:42:17

@öregkopasz0208: teljesen jogos, de sajnos már jártam úgy, hogy nem hámoztam, aztán alig tudtam elrágni, mert mégis fás (vagy mi) volt. Mostanában úgy szoktam, hogy körömmel kicsit megnyomom, és ha nem egész puhának érzem, akkor hámozom, addig a részig, amíg ilyen. Persze kipróbálnám egyszer, hogy milyen, amikor nem a piacon, hanem frissen, a termelés helyén veszem.
De hát én nem vagyok szakértő :)
süti beállítások módosítása