HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Bab, zöldség, hús – egytálétel

2010.03.17. 08:56 BeckZsu

Ismét sikerült valami egyáltalán nem szépnek látszó ételt összehozni. Életben azért kicsikével szebb volt – meg sokkal jobb, mint a látszat.

A múltkori húslevesből kimaradt egy fél zellergumó, mert a kapható óriásiak közül még ezt a legkisebbet is túl soknak találtam a levesbe. Így ehhez gondoltam ki az ételt, mint gyakran máskor is, a gombhoz a kabátot.

Két kisebb csík füstölt szalonnát apróra vágtam, kisütöttem a zsírját. Ezen megpároltam egy jó méretes, kockára vágott hagymát, hozzátettem kb. 30 dkg kis darabokra vágott pulykacombhúst. (Tehát szokásos dinsztelt húst csináltam, én ilyen húsból, de ilyet valóban mindenféléből lehet, szoktam is.)

Közben kicsire felvágtam a zellert és két-két kisebb sárga- és fehérrépát. Mikor a hús majdnem puha volt, hozzátettem a zöldséget, együtt készre pároltam. Közben időről időre hagytam elfőni a levét, lesütöttem, majd kevés vízzel fölengedtem. Végül hozzákevertem két, levétől lecsorgatott, leöblített babkonzervet, összeforraltam. Akkor éppen annyi szaft volt rajta, hogy nem száraz, de nem is leves sűrűségű lett a kész étel.

Ezt a víkendházban főztem, mert már nem bírtuk tovább, hogy ne nézzük meg, mi a helyzet a kertben, jó volt, hogy igen gyorsan elkészült. Ilyenkor mindig úgy gondolom, hogy jó találmány ez a konzerv. Ha van idő – és szárazbab – persze meg is lehet főzni, nem konzervből.

És a kertben találtam pár aranyos, apró petrezselymet, kihajtott a tavalyról ott maradt gyökere (ez levélpetrezselyem), ezzel egy kicsikét meg tudtam szebbíteni a kaját.

3 komment

Címkék: zöldség egytálétel bab pulykacomb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr841846246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.03.17. 21:03:27

Hááát, ha ez nem szép, akkor nem tudom, hogy mi az. :)) Gyönyörű, tényleg. Ez valami eszméletlen finom lehet. Az ilyen húsos, babos dolgokkal szembesülve én általában nem bírom visszafogni magam és hülyére zabálom a fejem. Egy-két sört utánagurítani és kész, lehet pihegni a tévé előtt. :)

szamoca@Shaw.ca 2010.03.17. 22:11:39

nagyon finom lehetett....most en is kiprobalom finom friss rozskenyerrel...koszonjuk...

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2010.03.17. 22:27:51

Azt nem mondtam, hogy nem finom :D
Jó étvágyat kívánok hozzá!
süti beállítások módosítása