HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Citromfűszörp és mentaszörp

2009.06.18. 07:55 BeckZsu

Mint már többen, én is kedvet kaptam, hogy az igen bőségesen termő citromfüvet és mentát ilyen módon hasznosítsam. Előző években a friss felhasználáson és egy kisebb adag fagyasztásán kívül leszárítottam őket, télen teaként fogyasztottuk, de most már ehhez túl nagy lett a mennyiségük, kidobni pedig nem vagyok képes.

Sok receptet végignéztem, ki hogyan készítette, végül a legegyszerűbb megoldást választottam. Egyformán csináltam mindkettőt. Nem kevertem hozzá semmilyen egyéb fűszert, citromot sem, maradjon meg a saját, jellegzetes ízük. Én amúgy a szörpöket – pl. a málnaszörpöt is – citrommal iszom, tehát úgy gondoltam, hogy jobb, ha majd akkor, frissen kerül bele annak, aki igényli.

A leveles ágakat folyó víz alatt megmostam, a leveleket lehúztam, lecsipkedtem. Jó bő két maréknyi volt így mindkettőből.

1 kg cukrot 1 liter vízzel felforraltam. Közben a leveleket felaprítottam, beletettem, belekevertem egy púpos teáskanálnyi citromsavat, pár percig azzal is forraltam. Ezután másnapig ázni hagytam – kevesebb idő is elég erre, de nekem így jött ki a lépés. Akkor leszűrtem, jól ki is nyomkodtam a szűrőben. Újra felforraltam, a biztonság kedvéért tettem bele egy késhegynyi tartósítót (nátrium-benzoátot).

Még forrón üvegekbe töltöttem – a kupakja alá fóliát is tettem. Ezután száraz dunsztba, vagyis több réteg pokrócba takartam. (Az egyik fajta külön jelző takarót is kapott, hogy a végén össze ne keverjem, amíg még nincs rajta címke, hiszen látványra elég egyformák.) Ebből a mennyiségből másfél-másfél liternyi szörp lett.

1 komment

Címkék: édes fűszer befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr521192509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

timma 2010.06.02. 16:35:05

Én is most szüreteltem a növényeket és eszembe jutott: Vajon lehet e ebből szörpöt csinálni?
És találtam.
Köszi és remélem jól sikerül.
süti beállítások módosítása