HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Zöldborsófőzelék

2009.04.02. 18:18 BeckZsu

Talán most már valóban itt a tavasz. Ami engem illet, éppen ideje volt, elegem volt a hidegből, szürkeségből, élvezem a napsütést, a madárhangokat, ami még itt a város közepén is képes legyőzni a forgalom zaját. De úgy látszik, nehezen tudom kivárni, amíg megjelennek a friss zöldségfélék, például a borsó. (Igaz, abból először mindig levest főzök.) Addig is marad a mélyhűtött. Most találtam egy „zsenge zöldborsó”-t, és kiderült, a név igazat mondott; valóban zsenge, apró, finom. 40 (vagy 45) dekás csomag volt.

Ez a főzelék nálam nagyon egyszerűen készül, ugyanúgy, mint a finomfőzelék; a borsót kevés olajon átforgatom – ettől szép élénk zöld lesz a színe. Fedő alatt párolom, szinte csak cseppenként teszek hozzá vizet, ha nem puhulna meg a saját levében. Ehhez a borsóhoz nem kellett, kb. 5 perc múlva jónak ítéltem, akkor megsóztam, rászórtam egy csipet kakukkfüvet. Közben egy szűk evőkanál lisztet kb. 1 deci tejjel elkevertem, ezzel behabartam a borsót. (Néha keményítőt használok hozzá, de a kukoricaliszt is jó.) Jó adag petrezselymet is kevertem hozzá. Mikor felforrt, még tettem hozzá tejet, mert túl sűrűnek találtam.

Sült császárhússal jó kombináció volt: a főzelék lágyabb íze kiegészítette a karakteresebb húsos szalonnáét.

Szólj hozzá!

Címkék: főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr831042283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása