HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sült cékla grúz diómártással

2009.01.08. 11:35 BeckZsu

Már régebben is bebizonyosodott, hogy a cékla meg a dió kiválóan összeillenek. Illetve a dió nagyon sok mindenhez illik, a grúz konyhában fontos szerepet játszik, zöldséges, húsos ételekben, no meg persze édességben is.

Ehhez 1 kg apró céklát vettem, 4–5 cm átmérőjűeket. Nyersen meghámoztam – gyönyörű, sötét színük volt –, cikkekre vágtam, 4-6 részre. Tepsibe szilikonlapot tettem, megolajoztam. Erre szétterítettem a céklát, enyhén megsóztam, átforgattam, így kissé meg is olajozódtak. Közepes fokozaton fedő alatt sütöttem egy órát, közben kétszer átkevertem, utána – villával ellenőriztem, amikor éppen már meg lehetett szúrni – levettem a fedőt, és még sült további félórát.

A diómártás hasonlóan készül, mint a szacivihez, csak még egyszerűbb. 20 dkg darált diót száraz serpenyőben egy kicsit kevergettem, csak addig, amíg érezni az illatát. Akkor lehúztam, belekevertem egy teáskanál sót, két nagyobb gerezd összenyomott fokhagymát, fűszereket. Nemrég sikerült a Hmeli-szuneli grúz fűszerkeveréket (ebben feketebors, bazsalikom, koriander, kurkuma, majoránna, só és kevés csípős pirospaprika van) beszereznem egy orosz boltban, tehát azt használtam, de kóstolás után még egy kis bazsalikommal pótoltam. Előkészítettem kb. 2 dl húslevest (ha nincs, víz is jó). A diót visszatettem a tűzhelyre, amikor átmelegedett, kisebb adagonként felöntöttem a húslevessel. Annyi kell, hogy tejföl sűrűségű legyen. Pár percig forraltam, közben petrezselymet is tettem bele – eredetileg inkább a koriander zöldje az autentikus, de én ezt jobban szeretem. Kikapcsolás után belekevertem bő két evőkanál balzsamecetet – lehet borecet is, de legigazibb a gránátalmalé lenne.

Ez már önmagában teljes értékű étel, vegáknak is ajánlható, persze húsleves nélkül. Én azonban húskedvelő vagyok, tehát sütöttem mellé kicsontozott tojásos bundás csirkecombot csak egyszerűen kukoricalisztbe és tojásba forgatva. 

2 komment

Címkék: dió mártás fűszer cékla grúz

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr90865122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főz és fecseg 2009.01.08. 23:28:49

Zsu!
Nagyon izgalmas ez a cékla a diómártással!
Hol szerezted ezt a jó kis fűszerkeveréket? Tudod kipróbáltam a diós padlizsánfalatokat is,és az is nagyon finom volt.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.01.09. 09:05:27

Szia, láttam, a sült cékla is volt már nálad is, biztos tetszeni fog a dióval együtt is.
A fűszert az István utcai Arbat boltban vettem.
süti beállítások módosítása