HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Bácskai rizses gomba

2008.11.11. 09:57 BeckZsu

Nem tudom, hogy hivatalosan létezik-e ilyen. Mindenesetre – a bácskai rizses hús mintájára – jó ötletnek tűnt a (régebben említett) ragacsosra főtt rizs utolsó részletének felhasználására.

30 dkg csiperkegombát jól megmostam, nagyobb darabokra vágtam. Egy fej hagymával, két evőkanál lecsóval, pirospaprikával gombapörköltet főztem, egy kanál gombaporral kicsit fokoztam az ízét. Hogy érdekesebb legyen, karikára belevágtam két szál frankfurti virslit is. Vizet nem tettem hozzá, bőven megpuhult a gomba saját levében annyira, hogy nem túl puha, csak „haraphatós” legyen.

Hozzákevertem a rizst, kb. két pohárnyi volt, és kevergetve összefőztem, hogy a rizs jól átvegye az ízeket. Így éppen annyi szaftja maradt, amennyi kell, hogy sem száraz, sem túl híg ne legyen.

Nagyon jó lett, biztosan főzök még máskor is, akkor is, ha éppen nincs felhasználandó kevéssé sikerült rizs.

Szólj hozzá!

Címkék: pörkölt gomba egytálétel

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr17762950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása