HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Meggyes, diós tészta

2008.04.09. 08:48 BeckZsu

Néha jólesik egy kis édes tészta is. Különösen, hogy volt egy bontott – kb. kétharmad – üveg magozott meggyem, azt ilyenkor már a hűtőben tartom a biztonság kedvéért, meggyőztem magam, hogy el kell használni, hiszen csak a helyet foglalja.

A levét leszűrtem (mivel ez kizárólag saját leve, szörpként el lehet fogyasztani), egy kevés vajon, némi cukorral, lábosban átpároltam. Amikor elfőtt a leve – mert azért persze marad benne valamennyi –, belekevertem 5 dkg darált diót, átpakoltam egy tűzálló tálba.

Egyharmad zacskónyi (16-18 dkg) széles metéltet kifőztem, leszűrve egyenesen a diós meggyhez kevertem.

Két egész tojást két evőkanál cukorral összekevertem, belekevertem 2 dl tejszínt, ezt ráöntöttem a tésztára, kissé átforgattam. 200 fokos sütőben félórát sütöttem, illetve amíg összeállt.

(Lehet meggydzsemből is csinálni, akkor nem kell párolni, éppen csak kicsit átmelegíteni, de friss magozott meggyből is, akkor egy kissé tovább tart a párolás. Bármelyik változat jó.)

Szólj hozzá!

Címkék: meggy édes dió tészta gyümölcsös rakott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr83417946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása