HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Hideg csirke fűszeres diómártásban – szacivi

2007.12.31. 11:47 BeckZsu

A szacivi egy nagyon elterjedt és kedvelt grúz hideg előétel – készítik pulykából, csirkéből, halból, de csak zöldségből is. Természetesen, mint minden nemzeti ételnek, ennek is jó néhány változata ismert, mindenkinek megvan a saját receptje, a lényeg azonban ugyanaz. A grúz konyha elsősorban a húsos, zöldséges, fűszeres ételekről ismert, előszeretettel használnak diót is mindenféle ételhez.

Először egy egész csirkét – ez most négylábú volt, mert további két combot vettem hozzá – feldarabolva, levesnek megfőztem. (Itt eltértem az eredeti recepttől, mert csak sós vízben, babérlevéllel főzik, de én zöldségeket is tettem bele, mint egy nálunk szokásos húslevesbe.)

Az elkészült levest lehűtöttem. Megdaráltam kb. 35-40 dkg diót.

Egészen apróra vágtam két kisebb fej hagymát, a levesről leszedett zsíron kissé átforgattam, hozzányomtam 5 gerezd fokhagymát, levessel fölengedtem, lassú tűzön negyedóráig főztem. Közben előkészítettem a fűszereket. Létezik egy grúz szárított fűszerkeverék, a neve: hmeli-szuneli, de mivel ilyenem nincs, utánanéztem az összetevőinek, és ami volt itthon, azt beletettem, egy-egy csipetnyit: bazsalikom, koriander, babérlevél, petrezselyem, zellerlevél csombor, majoránna, csípős pirospaprika. Szoktak még csöves erős paprikát (csilit) is belefőzni, de mi nem szeretjük a túl erőset. A levesből kivettem a húsokat, kicsontoztam, kisebb darabokra vágtam.

A jól megfőtt hagymához tettem a darált diót, további levessel hígítottam, míg tejföl állagú lett. A diót 10 percig főztem, közben, ahogy sűrűsödött, még egy kis levest tettem bele. Ezután a húsdarabokat tettem bele, újabb 10 percig nagyon lassú tűzön rotyogtattam.

Jól lehűtve szokták kínálni, a tanács szerint fehér kenyérrel és vörös borral. Grúziában sokak szerint nem hiányozhat a szilveszteri (újévi) asztalról. Este majd meglátom, másoknak hogy tetszik.

1 komment

Címkék: csirke dió grúz büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr95279914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anna · http://annaeszik.blogspot.com 2007.12.31. 12:28:06

huh, nagyon meglepne, ah masoknak nem tetszene
allati finomnak tunik
süti beállítások módosítása