HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Julienne – zsülien

2007.12.28. 10:57 BeckZsu

A julienne eléggé közismert mint zöldségfélék jellegzetes darabolási művelete, vékony metéltre vágása. Leggyakrabban a sárgarépánál és a petrezselyemgyökérnél alkalmazzák. 

Talán kevésbé ismert, hogy az orosz konyha egy meleg előételt is így nevez, oroszul: жюльен (ezért én ehhez – megkülönböztetés céljából – a zsülien írásmódot alkalmazom), bizonyára még onnan ered, amikor az orosz nemesség előszeretettel használta a francia nyelvet, így a francia kultúra, műveltség és vele együtt a francia konyha is hatott.

A zsülien lényege, hogy felaprított alapanyagokat mártással elkeverve sütőben összesütnek. Nagyon sok változata ismert attól függően, hogy milyen alapanyagból készül. Egyszemélyes adagra méretezett fémedényben készítik leggyakrabban, ez az ún. kokotnyica (a neve is mutatja a francia eredetet; a cocotte becézése, kicsinyítése oroszul), de ennek hiányában hőálló üveget is lehet használni, ahogy én is tettem.

Felcsíkoztam egy grillcsirke-mellet (főtt is jó hozzá), aztán 20 dkg gombát, egy fej hagymát (három adaghoz, de négyre is elég lett volna). A hagymát megpirítottam, majd hozzátettem a gombát, szintén pirítottam, hogy leve ne maradjon.

Másik edényben egy kevés lisztet vajon átmelegítettem, kevés tejjel fölengedtem (besamel), belekevertem egy fél pohár tejfölt, sót és 5 dkg reszelt sajtot.

Összekevertem a csirkehúst, gombás hagymát, szétosztottam a kis edényekbe, ráöntöttem a mártást, a tetejére még durvára reszelt sajtot szórtam.

A sütőben magas fokozaton addig sütöttem, míg a tetején a sajt kissé megpirult. Melegen tálaljuk, kiskanállal esszük.

1 komment

Címkék: orosz büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr4277137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabojsza · http://gabojszakonyhaja.blogspot.com/ 2007.12.28. 11:43:25

pont ma olvastam egy julienne receptet egy grúz konyhás oldalon :-)
süti beállítások módosítása