HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Karalábé húsgombóccal

2007.11.11. 09:21 BeckZsu

Eredetileg töltött karalábét akartam csinálni, de csak igen nagy példányokat kaptam. Nagyon örülök, hogy manapság ilyenkor is lehet nem fás karalábét kapni. Régebben figyelni kellett, hogy tavasztájt elkapjam, amikor friss, gyenge, tehát tölthető. Később már csak kemény, fás darabok voltak. Gondolom, mostanában van már olyan fajta, ami nem olyan. Ezek is tökéletesek voltak, de mivel túl nagyok, tehát felvágtam darabkákra, és nem lett töltött. Az ízben ez nem nagy különbség, legfeljebb a szépségben.

A húsgombóc 30 dkg darált hús, egy kis fej apróra vágott hagyma, egy maréknyi főtt rizs, só, bors, kevés fokhagymagranulátum és két kicsi tojás összegyúrásával készült.

Lábosba, vízbe tettem a karalábét, felforraltam, úgy tettem bele a húsgombóckákat, mert akkor a forró víz hirtelen összefogja, és talán nem főnek szét. (Azért egy kicsit mégis...) Addig főztem, míg a karalábé megpuhult, addigra a hús is jó. Megszórtam rendes mennyiségű, petrezselyemmel, megsóztam. Közben egy kanál lisztet kikevertem egy pohár tejföllel, apránként a forró lével hígítgatva. Ezt a habarást belekevertem, összeforraltam.

1 komment

Címkék: zöldség egytálétel darálthús főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr77225024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsi · http://zsuzsifoz.blogspot.com 2007.11.11. 11:42:17

Ha van a karalábénak levele, a zsengébbeket felaprítva érdemes beletenni a mártásba, a nagyobbak pedig tölthetők is. Érdemes kipróbálni.
süti beállítások módosítása