HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkemáj Sztroganov módra – VKF IX.

2007.10.01. 08:36 BeckZsu

Sokáig gondolkoztam, hogy merjek-e beszállni a VKF-be, hiszen jól tudom, hogy a profikkal nem versenyezhetek, de végül úgy döntöttem, hogy vesztenivalóm nincs, nem is próbálok versenyezni, maradok a saját stílusomnál; megosztom másokkal a szokásos, egyszerűen elkészíthető étel receptjét.

Sajnos a belsőségek közül saját kezűleg csak a máj szerepel nálam, pedig imádom a rántott velőt, a Szapáry- és böllérmájat, szép gyerekkori emlékem a szomszéd néni által főzött tüdős kása, a vese-velőt sem utasítom vissza, ha más főzi stb. De egyszerűen képtelen vagyok ezekhez az alapanyagokhoz nyers állapotban hozzányúlni. A májat is csak sok év után szoktam meg úgy-ahogy.

Sztroganov módra általában bélszínt szoktak főzni, de az utóbbi időben már szinte mindenféle húsból hallottam, sertésből is, pulykából is. Gyakran fölturbózzák gombával és/vagy uborkával. Megjegyzem, ha uborka, akkor szerintem csakis a sós-vizes jöhet szóba. Én most a mártás alap változatát választottam, és figyelembe vettem, hogy a csirkemáj könnyen szétfő, ezért egy kicsit másképp, mint hogyha hús lenne. Ennyi bevezető után ideje leírni a receptet.

Fél kiló májat megtisztítottam a „zsinóroktól”, a keletkezett darabokat kettévágtam.

Egy fej hagymát apróra vágtam, üvegesre pároltam, megszórtam egy kanál liszttel, kicsit pirítottam, majd hozzákevertem egy evőkanál mustárt (nem csípőset) és egy evőkanál paradicsompürét. Átkevergetés után beleöntöttem egy pohár tejfölt és kb. ugyanannyi tejszínt. Őrölt borssal, kevés friss oregánóval (majoránna helyett) és petrezselyemmel megszórtam. Lassan forraltam pár percig, hogy a liszt nyers ne maradjon.

Közben a májat minimális olajon erős tűzön hirtelen megsütöttem, beleforgattam az elkészített mártásba, egyet forraltam rajta, és kész is.

Mellé krumplipürét készítettem. Kockára vágott krumplit sós vízben megfőztem, leszűrtem, megtörtem (nem átnyomtam, ha esetleg darabkák maradnak benne, nem baj), hozzákevertem egy kanál vajat és forró tejet, annyit, hogy közepesen lágy legyen. Kézi habverővel elkevertem.

2 komment

Címkék: orosz krumpli mártás csirkemáj

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr47182077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xigi · http://xigi.hu 2007.10.01. 09:18:27

Hát ez rendkívül finom volt (:

Horasz · http://horaszkonyhaja.freeblog.hu 2007.10.01. 12:34:54

Nagyon jol hangzik:) A VKF-nek az a lenyege, hogy mindenki foz:) Nem gondolom, hogy csak profik vennenek reszt benne, pont ettol az igazai, sokszinu, hogy barki indulhat. Jomagam sem vagyok profi, megis mar 2x indultam:)

Receptedet felvettem az elkeszitendok listajara:)
süti beállítások módosítása