HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Lobio zöldhüvelyű babból – grúz egytálétel recept

2016.08.28. 09:00 BeckZsu

lobio1.jpg

Már ellentmondás a cím is, hiszen a „lobio” szó grúz nyelven önmagában is babot jelent (https://ru.wikipedia.org/wiki/лобио). De így nevezik a belőle készült ételeket is, ami többezerféle lehet. (https://yandex.ru/images/search?p=4&text=лобио)

Bármilyen babból készülhet, nagyon-nagyon változatosan. Nemcsak Grúziában, de az összes kaukázusi nép körében kedvelt.

lobio4.jpglobio3.jpglobio2.jpgÉn most azért választottam a zöldbabot, mert valamiért azt ritkábban szoktuk alkalmazni alapanyagként, és talán nem eléggé változatosan, pedig nagyon finom, gyenge, szálkátlan. (Ahol ezt a receptet olvastam, a szerzője azt írja, hogy ettől az ételtől kedvelte meg a zöldhüvelyű babot.) Én például szoktam belőle rakottat, gratinírozottat, prézliset csinálni, főzeléket próbaképpen, és régebben – amikor még tettem el nagyobb adagban – vegyes savanyúságba is tettem ilyet. De mégis sokkal többször főzök sárgahüvelyű babból.

Ehhez az ételhez kettőnknek két csirkecombot elvágtam, a négy darab húst befűszereztem, sóval, majoránnával, fokhagymával. Kevés zsíron minden oldalról gyorsan megpirítottam, kivettem a serpenyőből, félretettem.

Egy fej hagymát csíkokra vágtam, megpároltam a visszamaradt zsíron. Ezután hozzátettem a csirkedarabokat, átforgatás után beleraktam a darabokra vágott zöldbabot, megsóztam. Fedő alatt, kis fokozaton főztem, míg a bab és a csirke is megpuhult. Kevés leve ekkor még maradt, azt fedő nélkül elfőztem.

Négy tojást (nem túl kicsiket) felvertem, kissé megsóztam, és a serpenyőbe öntöttem, amennyire tudtam, egyenletesen. Keverés nélkül, éppen csak a szélein meg-megemelgetve, lassan sütöttem, míg a tojás megszilárdult. Azonnal tálaltam. (Kenyeret is lehet hozzá enni, eredetileg grúz lepénykenyér a legjobb.)

Szólj hozzá!

Címkék: zöldbab egytálétel főzelékféle grúz

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr2011656836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása