HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Hajdina csirkemájjal, gombával

2015.11.27. 12:13 BeckZsu

grecska15-2.jpgMint már mondtam, évek óta már nem „nemszeretem” a hajdinát – emlékeimben csak grecska (гречка). Ezért, meg a változatosság kedvéért, néha – nem hetenként, de még csak nem is havonta, talán félévenként – főzök valamit vele. Köretként vagy egytálételként.

Most éppen csirkemáj volt soron; szeretjük, gyorsan elkészíthető (talán leszámítva a mániámat, ami a „zsinórok”, hártyák eltávolítását illeti) és még elég olcsó is. Hogy még érdekesebb legyen, vettem hozzá gombát is, barna csiperkét – mostanában gyakran lehet nagyon szépet kapni.

grecska15-0.jpggrecska15-1.jpgA hajdinát jó alaposan megmostam; szűrőben, forró vízzel. Aztán egy nagyon kevés zsiradékon kicsit megpirítottam (én pirított hajdinát vásárolok, de ettől szerintem még jobb lesz), majd kb. kétszeres mennyiségű vízzel felengedtem, megsóztam, és alacsony fokozaton, fedő alatt megpuhítottam. Nálam a kóstolás mindenképpen fontos, ha ilyenkor még nem elég puha a hajdina, teszek még rá vizet. Ha kész, rajta hagyom a fedőt még egy kis időre.

Közben másik edényben pirítottam egy kis fej felaprított hagymát, hozzátettem a megtisztított, egyenként két-három darabra vágott májat. Kevergetve sütöttem, amíg elfogyott a leve, akkor hozzáadtam – a májjal azonos mennyiségű – felvágott gombát. Ekkor megsóztam, de nem sóval, hanem vitapriccal, így a gomba levet engedett, amiben főztem még pár percig.

Utána a hagymás-gombás májat a hajdinához kevertem. Fedő alatt pihentettem még kb. 10 percig, aztán tálaltam. Savanyúság sem árt hozzá.

Szólj hozzá!

Címkék: gomba egytálétel csirkemáj hajdina

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr338118428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása