HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Karfiol – sajtos tészta majdnem amerikai módra

2015.05.19. 08:11 BeckZsu

karfszoszteszcsbac3.JPGTulajdonképpen ez volt az első étel, amiben a karfiolmártásról olvastam. Az előző, a karfiolos karfiol, saját ötletemből jött, bár könnyen előfordulhat, hogy másnak, máshol, szintén eszébe jutott már. Miért is ne?

Az amerikai sajtos tészta (mac & cheese) – sajnos, csak olvasásból tudom, nem személyes tapasztalatból – egy nagyon népszerű és gyakori étel arrafelé. Besameles sajtos mártással kevert főtt tészta, neve szerint makaróni, bár úgy láttam a képeken, gyakran rövid tészta, sütőben összesütve. Ezt is kipróbáltam már, mit mondjak, finom. De én néha úgy érzem,hogy a lisztes besamel és a tészta – még akkor is, ha durum lisztből van – nekem túl tömény, túl sok együtt. És még a sajt is rátesz egy lapáttal. Ezért nagyon megtetszett a recept, amiben a besamelt karfiolmártással helyettesítik. Szerintem nagyszerű étel lett. A mártás ugyanaz; a jól megfőtt karfiolt olajon kissé átfuttatott fokhagymával és levessel összeturmixoltam. (Ez most az előzőleg készült volt, aminek a felét erre a célra félretettem.) Ezután reszelt, jó minőségű, jó ízes sajtot kevertem hozzá, amit addig melegítettem, míg elkeveredett, elolvadt.
A pirult szalonna (bacon) darabkák sem maradtak ki, de éppen csak egy keveset raktam bele, majd a megfőtt rövid csőtésztával összeforgattam. Ezt is összemelegítettem a sütőben, de csak annyira, hogy krémes maradjon.

Majd utóbb harmadikféle karfiolkrémes étel is volt, majd következik...

Szólj hozzá!

Címkék: mártás egytálétel karfiol

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr197471770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása