HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Karfiol – sonkás karfiol (gratin) karfiolszósszal

2015.05.16. 08:30 BeckZsu

karfsonkarfont1.JPGkarfsonkarfont2.JPGIgaz, talán már többször is elmélkedtem azon, hogy mostanság már nem igazán van „szezonja” a zöldségeknek, gyümölcsöknek, hiszen szinte mindig mindent lehet kapni a boltokban, de talán még a piacon is. Mégis, én inkább akkor veszek valamit, amikor sok van az árusoknál és – nem utolsósorban – megfizethető áron. De akkor aztán sokszor veszek, általában nem tudok ellenállni a szép zöldségféléknek.

Például így vagyok a spárgával is, aminek számomra mégis csak most kezdődik a szezonja.
És hasonlóan voltam ősszel a karfiollal. Ahányszor láttam, hogy szép, hófehér, tömött, nem drága, mindig vettem. Aztán – mivel a sok közül egyik mániám a változatosság – törtem a fejem, hogy mit is főzzek belőle a szokásos kedvenceinken kívül. Persze megvoltak azok is; rántott/bundás karfiol, tepsis (gratin), sült, leves is többféle, rakott stb.

Aztán keresgéltem. És találtam is remek recepteket, ötleteket. A pinterest szinte kimeríthetetlen forrás bármilyen témában. Karfiolban is... Nem biztos, hogy mindent pontosan a recept szerint csináltam (szándékosan), az alapötlet a lényeg.

Már nem emlékszem, milyen sorrendben készítettem el ezeket, de nem is fontos. Most újra lehet venni jó és szép karfiolt, ezért itt az ideje felidézni ezeket.

Például a karfiolszósz. Föltettem a szokásos módon főzni a rózsáira szedett karfiolt. Amikor annyira megpuhult, hogy bele tudtam szúrni, kb. a felét szűrőkanállal kiszedtem. A maradékhoz beledobtam egy leveskockát (nekem megfelel alaplé helyett, ez mindig van), és főztem, amíg egészen puha lett.

Közben kevés olajon átforgattam két gerezd aprított fokhagymát. Ezzel, és a főzőlé egy részével együtt botmixerrel pürésítettem a puha karfiolt. A levet úgy adagoltam hozzá, hogy jó krémes állagú legyen. Aztán még a fokhagymás olajon átforgattam a pürét, megkóstoltam, sóztam, fehérborssal, szerecsendióval ízesítettem.

A karfiolrózsákat hőálló tálba raktam, sonkakockákkal és egy maréknyi reszelt sajttal összekevertem. Ráöntöttem a mártás kb. felét, átforgattam (a másik felével más terveim voltak).

Sütőben addig melegítettem, míg a teteje szép színt kapott.

Azonkívül, hogy ez az én konyhámban valami új étel, és nekem nagyon bevált, igazán megfelelő, ha valaki csökkentett szénhidráttartalmú diétát (low carb) akar tartani. De szerintem diéta nélkül is érdemes kipróbálni.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség rakott karfiol kímélős

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr737463348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása