HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Almás, túrós lepényke – palacsinta – avagy a slafrokos alma fokozása

2015.04.26. 07:35 BeckZsu

turoalmbund1.jpgturoalmbund2.jpgRégen írtam az alma slafrokban, tehát pongyolában történetéről, de azóta is rendszeresen sütök ilyet, hiszen nagyon szeretem. Hullott almát kapok, vagy kicsit már régi az otthon lévő alma, azonnal ez jut eszembe, ha véletlenül nagyon sok van, csak akkor az üvegbe elrakás is.

Lehetne ezekből almás pite, almaleves vagy egyszerűen kompót is, de ezek nem a kedvenceim, tehát hátrébb állnak a sorban. (Sajnos a kompótról mindig az jut eszembe, hogy gyerekkoromban szinte kötelezően mindig azt kaptam, ha beteg voltam, bármi is volt a baj.)

Most meg valahogy túróval akartam az almát kombinálni, ezt valahogy elképzeltem, aztán kerestem valami receptet, ami hasonlít az elképzelésemhez. Meg is találtam:

3 tojást habosra kevertem 4 evőkanálnyi barna cukorral, csipet sóval. Aztán belekevertem 20 dkg összetört túrót, egy teáskanál fahéjat és lassanként 9 dkg lisztet. Végül – már nem géppel, hanem kanállal kevertem hozzá három, darabkákra vagdalt almát.

Serpenyőben, nem túl sok zsiradékon – most először próbáltam ki a kókuszzsírt, bevált – kanállal adagolva, kis lepénykékké szétterítve sütöttem meg mindkét oldalukon a palacsintákat, bliniket vagy minek is nevezzem.

Frissen-melegen a legjobb, kipróbáltuk kétféle lekvárral is; narancs- és cseresznyeszilvával, de önmagában is, meg még fahéjas cukorral, mint ahogy a túró nélküli, klasszikus változatot szoktam. Aztán persze a maradékot hidegen is. Aztán már nem maradt több...

Szólj hozzá!

Címkék: édes túró gyümölcsös

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr887399348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása